Google Calendar för att styra Switch King!

Andra typer av bidrag | Other contributions
SweVictor
3 stars
3 stars
Posts: 51
Joined: Sat 08 Oct 2011, 15:22

Re: Google Calendar för att styra Switch King!

Post by SweVictor » Fri 02 Dec 2011, 10:23

Det borde väl funka rakt av med vanliga lägg till datakälla-guiden? Alltså - läs "sidan.com/intressantsida", rad 53. Dela på "><" och ta fält 25...

/Victor

riro
3 stars
3 stars
Posts: 161
Joined: Wed 11 Jan 2012, 16:40
Contact:

Re: Google Calendar för att styra Switch King!

Post by riro » Sat 01 Dec 2012, 07:52

Gjorde ett lite hack med inspiration av den här tråden...

Den variant jag skrivit går åt andra hållet, alltså som standard vill jag bli vakna samma tid varje dag... men inte om jag har semester eller om det är någon form av helgdag eller liknande.

Det enda man behöver ändra är värdet för cCalendarPrivate som ska vara något i stil med:

Code: Select all

https://www.google.com/calendar/feeds/myaccount%40gmail.com/private-12341234123412341234123412341234/full
OBS! /full på slutet.

I cCalendarStrings kan man lägga till hur många nyckelord som helst, scriptet kommer kolla på title och location på alla kalenderbokningar.
riroCal.zip
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
http://switchqueen.snowland.se/ - Every king needs his queen

Freddan101
2 stars
2 stars
Posts: 25
Joined: Wed 12 Dec 2012, 09:37

Re: Google Calendar för att styra Switch King!

Post by Freddan101 » Wed 09 Jan 2013, 16:49

fridde wrote:Sorry om jag tjatar om EventGhost hela tiden, men det finns ett skript som fungerar mot google kalendern tillgängligt till EventGhost.
http://www.eventghost.org/forum/viewtop ... f=2&t=2881
Jag använder det själv och det fungerar klockrent! :clap:
Har implementerat detta skript i EG för att starta motorvärmaren och det funkar fint. Dock funderar jag på hur jag kan göra om jag vill lägga in avfärd i kalendern och sedan beräkna start av motorvärmaren efter utomhustemperatur (en timme innan vid -5, två timmar innan vid -15 etc.)? Som jag fattat det tittar skriptet enbart på events som påbörjats.

Pliind
1 star
1 star
Posts: 5
Joined: Thu 26 Dec 2013, 19:51

Re: Google Calendar för att styra Switch King!

Post by Pliind » Wed 05 Feb 2014, 13:22

Undrar om detta också, vore underbart om man kunde be EG skicka ut ett kommando till telefonen att tjuta 1 timme innan man har "jobba" i kalendern. Sedan kunna bygga ut med en ringklocka så ifall telefonen inte pingar så går dörrklockan igång.

Isaksson
5 stars
5 stars
Posts: 637
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51
Location: Västervik

Re: Google Calendar för att styra Switch King!

Post by Isaksson » Wed 05 Feb 2014, 14:02

Pliind wrote:Undrar om detta också, vore underbart om man kunde be EG skicka ut ett kommando till telefonen att tjuta 1 timme innan man har "jobba" i kalendern. Sedan kunna bygga ut med en ringklocka så ifall telefonen inte pingar så går dörrklockan igång.
Jag vet inte så mycket om just EG men detta går att lösa utan några problem med BM (Beyond Measure).

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests