Betatestare för Web App

Andra typer av bidrag | Other contributions
r1a
2 stars
2 stars
Posts: 37
Joined: Fri 26 Oct 2012, 15:57

Re: Sv: Betatestare för Web App

Post by r1a » Thu 16 May 2013, 10:04

Postar även en bild hur de ser ut hos mig just nu :-)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

riro
3 stars
3 stars
Posts: 161
Joined: Wed 11 Jan 2012, 16:40
Contact:

Re: Sv: Betatestare för Web App

Post by riro » Thu 16 May 2013, 11:32

r1a wrote:Nu börjar de bli riktigt bra :-) . Beträffande scenario hade det varit bra om även den kunde vara flyttbar för att få snyggast resultat. För min del hade det varit bra om den fungerade som switchkings widget i Android, (visar aktuelt scenario och vid klick en popuplista för att välja nytt scenario.)
Just ja... scenarios hade jag glömt bort. :)

r1a wrote: Lite problem jag har just nu:
1. Ser bara symboler för solens upp/nedgång tider visas ej. Precis när den laddar syns en kort stund ?? : ?? ?? : ?? .
2. Får ofta Error loading page.
1. Kör du via Live ? (Blir det samma om du kör direkt mot din maskin?)

2. Vilken sida är det som ballar ur?

r1a wrote:Förbättringsförslag:
Hade varit helt grymt om man kunde klicka rubriken i rss flödet och få en popup med lite mer text. Man blir så nyfiken av rubrikerna idag och måste då kolla vilken sida de är hämtad från och sen surfa dit. Hade varit riktigt häftigt att kunna snabbläsa lite nyheter direkt på skärmen.
Har funderat på det, ska se vad jag hittar för vettigt data att använda mig av... vissa flöden ger bara extract ur själva artikeln, men jag ska kika på det.
http://switchqueen.snowland.se/ - Every king needs his queen

riro
3 stars
3 stars
Posts: 161
Joined: Wed 11 Jan 2012, 16:40
Contact:

Re: Sv: Betatestare för Web App

Post by riro » Thu 16 May 2013, 11:36

r1a wrote:Postar även en bild hur de ser ut hos mig just nu :-)
Snyggt!

Har faktiskt funderat på att flytta ut färgerna i en tema-modul... alla detaljer blir inte 100% bra med ljus bakgrund.
http://switchqueen.snowland.se/ - Every king needs his queen

r1a
2 stars
2 stars
Posts: 37
Joined: Fri 26 Oct 2012, 15:57

Re: Sv: Betatestare för Web App

Post by r1a » Thu 16 May 2013, 11:48

1. Kör du via Live ? (Blir det samma om du kör direkt mot din maskin?)

2. Vilken sida är det som ballar ur?


1. Kör via live, har inte testat direkt mot min maskin.

2. Använder din fullskärmsapp för Android och det är där jag ofta får felmeddelandet. Försöker jag då komma åt sidan från webläsaren står den bara och laddar och efter en stund står de att websidan inte kan hittas.

Har funderat på att köra rakt mot min maskin istället för att se om de blir bättre. Är det bara att ändra inställningar i första länken du skickade? Försvinner i så fall alla tidigare inställningar jag gjort (placeringar av lampor mm.) ?

riro
3 stars
3 stars
Posts: 161
Joined: Wed 11 Jan 2012, 16:40
Contact:

Re: Sv: Betatestare för Web App

Post by riro » Thu 16 May 2013, 12:04

r1a wrote:1. Kör via live, har inte testat direkt mot min maskin.
2. Använder din fullskärmsapp för Android och det är där jag ofta får felmeddelandet. Försöker jag då komma åt sidan från webläsaren står den bara och laddar och efter en stund står de att websidan inte kan hittas.

Har funderat på att köra rakt mot min maskin istället för att se om de blir bättre. Är det bara att ändra inställningar i första länken du skickade? Försvinner i så fall alla tidigare inställningar jag gjort (placeringar av lampor mm.) ?
Byter man får man göra om inställningarna igen. Inställningarna lagras per LiveID eller Servernamn, så vill du köra direkt mot din maskin, se till att köra med ett DNS-namn som finns kvar en stund. :)


(Jag misstänker att problemet ligger i kontakten med Live-tjänsten, ska kolla över om det går att hantera det på ett bättre sätt)
http://switchqueen.snowland.se/ - Every king needs his queen

r1a
2 stars
2 stars
Posts: 37
Joined: Fri 26 Oct 2012, 15:57

Re: Sv: Betatestare för Web App

Post by r1a » Sun 19 May 2013, 19:25

riro wrote:
r1a wrote:1. Kör via live, har inte testat direkt mot min maskin.
2. Använder din fullskärmsapp för Android och det är där jag ofta får felmeddelandet. Försöker jag då komma åt sidan från webläsaren står den bara och laddar och efter en stund står de att websidan inte kan hittas.

Har funderat på att köra rakt mot min maskin istället för att se om de blir bättre. Är det bara att ändra inställningar i första länken du skickade? Försvinner i så fall alla tidigare inställningar jag gjort (placeringar av lampor mm.) ?
Byter man får man göra om inställningarna igen. Inställningarna lagras per LiveID eller Servernamn, så vill du köra direkt mot din maskin, se till att köra med ett DNS-namn som finns kvar en stund. :)


(Jag misstänker att problemet ligger i kontakten med Live-tjänsten, ska kolla över om det går att hantera det på ett bättre sätt)

Jag kör mot min maskin nu istället och då fungerar det perfekt. Nu syns även tider för solens upp/ner gång. :-)

r1a
2 stars
2 stars
Posts: 37
Joined: Fri 26 Oct 2012, 15:57

Re: Sv: Betatestare för Web App

Post by r1a » Mon 20 May 2013, 20:27

Idag strular det hos mig, enda som syns är bakgrundsbilden både via live och direkt mot min maskin. Är det något allmänt strul eller är de bara hos mig de strular?

riro
3 stars
3 stars
Posts: 161
Joined: Wed 11 Jan 2012, 16:40
Contact:

Re: Sv: Betatestare för Web App

Post by riro » Thu 30 May 2013, 04:21

r1a wrote:Idag strular det hos mig, enda som syns är bakgrundsbilden både via live och direkt mot min maskin. Är det något allmänt strul eller är de bara hos mig de strular?
Något som gått snett... har varit på semester och precis kommit hem, ska försöka kika på det under dagen.


Tips: För att se om det är din maskin/setup som strular, testa köra mot demomiljön... den "bör" fungera. :)
http://switchqueen.snowland.se/ - Every king needs his queen

r1a
2 stars
2 stars
Posts: 37
Joined: Fri 26 Oct 2012, 15:57

Re: Sv: Betatestare för Web App

Post by r1a » Thu 30 May 2013, 16:57

riro wrote:
r1a wrote:Idag strular det hos mig, enda som syns är bakgrundsbilden både via live och direkt mot min maskin. Är det något allmänt strul eller är de bara hos mig de strular?
Något som gått snett... har varit på semester och precis kommit hem, ska försöka kika på det under dagen.


Tips: För att se om det är din maskin/setup som strular, testa köra mot demomiljön... den "bör" fungera. :)
Demomiljön funkar inte heller, är bara bakgrundsbilden som syns där med.

riro
3 stars
3 stars
Posts: 161
Joined: Wed 11 Jan 2012, 16:40
Contact:

Re: Betatestare för Web App

Post by riro » Sat 01 Jun 2013, 04:46

Jag som gjort en tabbe, men nu är det fixat.
http://switchqueen.snowland.se/ - Every king needs his queen

Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests