Plugins skapade av Switch Kings användare | Plugins created by Switch King users
-
PerreB
- 1 star

henkep wrote:Svar till ovan poster ang. enheter som ej dyker upp i Switch King.
Detta torde bero på att pluginet endast är byggt åt "ett håll", vid synkronisering av enheter tar den bara dom enheter som finns sparade i Switch King och skapar upp i Telldus LIVE och inte åt andra hållet. Detta gäller dock ej sensorer där pluginet hämtar de sensorer som finns i LIVE tjänsten och skapar upp dessa som datakällor i SK.
Alltså i nuläget så sker "skapandet" av enheter endast SwitchKing --> Telldus LIVE och ej åt andra hållet.
Med andra ord skapa upp enheter i Switch King och starta sen om servern så kommer systemet automatiskt att skapa upp dessa på LIVE tjänsten och dessa går att styra denna väg.
I framtida uppdatering är det dock naturligtvis så att en "Telldus --> Switch King" riktning också är att önska.
//Henrik
OK då förstår jag. Provar att skapa enheterna i SwitchKing i stället.Tack för info och bra support!
Perre
-
PerreB
- 1 star

OK testade att skapa enheten i SK, startade om servicarna men får fel när jag försöker lära upp en enheten:
System.Exception
Level 1) Failed to send Learn command.
StackTrace for Level 1:
at SwitchKing.Client.GUI.UserControls.DeviceTypeControlTC2.btnLearn_Click(Object sender, EventArgs e)
Någon idé?
mvh
Perre
-
henkep
- 2 stars

Dom raderna du bifogade kommer från loggen som Sk skriver antar jag, inte från pluginets logfil. Eller?
//Henrik
-
PerreB
- 1 star

Ja de är från SK. Jag har inte kollat i ngn plugin log.
Mbh
Perre
-
Martin
- Administrator

PerreB wrote:OK testade att skapa enheten i SK, startade om servicarna men får fel när jag försöker lära upp en enheten:
System.Exception
Level 1) Failed to send Learn command.
StackTrace for Level 1:
at SwitchKing.Client.GUI.UserControls.DeviceTypeControlTC2.btnLearn_Click(Object sender, EventArgs e)
Tellstick .NET-pluginet kan inte se att du försöker skicka Learn-kommand till din enhet och därmed inte heller vidarebefordra det till TellStick Net. Det beror på att det inte finns stöd för detta i Switch King (= det är inget som saknas i pluginet).
Du måste skicka Learn via den vanliga Live-tjänsten, eller skicka ett "On"-kommando (om enheten stödjer det istället för "Learn").
Learn gör man ju dock inte så ofta, som tur är

Martin | Switch King
-
PerreB
- 1 star

Känns som moment 22
Grundproblemet är ju att jag inte kan se enheterna som är lärda från Telldus live i SK. Henrik påpekade ju då att jag pga envägskommunikationen skulle skapa dem i SK i stället vilket resulterade i det beskrivna felet.
Enheten jag försökt med definieras som en "Proove selflearning (white)" i Telldus live. För enkelhetens skull döper jag den till TEST1
Om jag nu ska "lära" enheten från Telldus live - I vilken ording skall man då skapa enheten?
Om man skaper den först i SK så dyker den upp i TelldusLive och går inte att lära från TelldusLive
Omvänt om man skapar den i Live syns den inte i SK. Att då manuellt skapa den i SK med samma namn huskodoch enhetsnummer i Telldus live (i mitt fall 3552265U1). Så händer det inget när jag försöker slå på eller av enheten i SK. Synkning resulterar i "Av" i SK. Dessutom dyker det upp 2 nya enheter i Telldus Live, Den ena är en kopia av enheten som skapades i SK och den andra är en enhet med samma huskod och unitnummer men heter typ "P-90AF80CF894B4_3" ? Var kommer denna i från?
Så resultaten blir att jag får3 st enheter med samma huskod och unitnummer i Teldus Live. 2 av dem heter TEST1 och den 3e heter P-90AF80CF894B4_3.....
mvh
PerreB
-
MickeK
- 1 star

Skäms att ställa en sådan enkel fråga men jag är inte så bra på plugins. Har lagt plugin under plugin-mappen i switch king.
Hur lyckas jag öppna och skriva in mina koder i config-filen?.
När jag gjort det är det bara att starta switch king och så ska allt fungera?
Måste jag ha TelldusCenter om jag bara har en Tellsick Net?
Mvh
/Micke
-
tomas
- Administrator

@MickeK,
Du kan öppna config-filen med Anteckningar/Notepad för att redigera filen.
Efter att du sparar config-filen så behöver du starta om tjänsterna för Switch King (eller starta om datorn om du föredrar det).
Switch King kräver i dagsläget att TelldusCenter är installerat.
Tomas | Switch King
-
MickeK
- 1 star

Tusen tack!
Lyckades också få igång termometrarna efter att ha aktiverat dem i switch king efter att ha letat lite
1. Nu verkar värdena uppdateras var 10:e minut. Antar att det beror på switch king servern på datorn, eller?
Kan man ändra uppdateringsintervallet och i så fall hur gör man?
2. Sedan har jag problem med att få mina brytare att fungera. Testade att skapa en i switch king. Jag får upp den i TelldusLive och kan lära upp den därifrån. Jag kan dock inte göra något med den från switch king. Om jag försöker sätta på den så fortsätter den att vara av men får ett paustecken på symbolen i switch king. Vad gör jag för fel?
Telldus Center är installerat på datorn men ska det köras och ska jag även registrera något i detta program för att allt ska fungera?
Bifogar log-filerna för pluginet och SK
Mvh
/Micke
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
trbongr
- 1 star

MickeK wrote:Tusen tack!
Lyckades också få igång termometrarna efter att ha aktiverat dem i switch king efter att ha letat lite
1. Nu verkar värdena uppdateras var 10:e minut. Antar att det beror på switch king servern på datorn, eller?
Kan man ändra uppdateringsintervallet och i så fall hur gör man?
2. Sedan har jag problem med att få mina brytare att fungera. Testade att skapa en i switch king. Jag får upp den i TelldusLive och kan lära upp den därifrån. Jag kan dock inte göra något med den från switch king. Om jag försöker sätta på den så fortsätter den att vara av men får ett paustecken på symbolen i switch king. Vad gör jag för fel?
Telldus Center är installerat på datorn men ska det köras och ska jag även registrera något i detta program för att allt ska fungera?
Bifogar log-filerna för pluginet och SK
Mvh
/Micke
Tellstick Net & SK.
Har lignende problem.
Sensorer fungerer fint.
Brytere som opprettes i SK dukker opp i Telldus Live, med mitt computernavn som navn på bryter, ikke navnet jeg ga den i SK.
Når jeg forsøker å slå bryter av/på fra SK, skjer det ingenting, og SK loggen sier "...Tellstick Not Found..."
Any thoughts?