Plugins skapade av Switch Kings användare | Plugins created by Switch King users
-
fridde
- 3 stars

Hej och tack för ett bra plugin!
Har just lagt in den nya versionen...
Jag funderar om den gamla varianten är borttagen i den nya versionen:
Code: Select all
<device name="Dörrklocka"
intercept="true"/>
Jag skulle nämligen vilja ha ett mail från min trådlösa dörrklocka, fast bara när huset är larmat...
I den gamla hänvisade man till devices. Går den nya bara mot datasources?
-
Isaksson
- 5 stars

Det stämmer bra. Denna är för datakällor. Men det finns inget som hindrar att du använder båda pluginen. Så behöver du få mail på enheter så gör du det med hjälp av det andra pluginet och detta plugin använder du för datakällor.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
-
fridde
- 3 stars

Okej!
Satt just och läste i tråden om "SMTPPlugin" och insåg då att det handlar om olika plugin...
Har just tankat hem den också och ska pyssla lite...

-
Isaksson
- 5 stars

fridde wrote:Okej!
Satt just och läste i tråden om "SMTPPlugin" och insåg då att det handlar om olika plugin...
Har just tankat hem den också och ska pyssla lite...

Bara att du hojtar till om du undrar över något.

-
Ontrose
- 1 star

Tjena, och tack för ett fint litet tillägg!
Har en ir deckare hemma som sköter hallbelysning tänkte att den skulle extraknäcka som rörelsevakt när man inte är hemma. Undrar om man kan koda in att pluginet kollar vilket systemläge SK står i? Har lyckats få till det så att jag får ett mail då deckaren blir påverkad men vet inte riktigt hur jag ska få till det att den bara skickar mail når den står i borta läge.
Hittade ingenstans man kunde knyta en datakälla att bara gälla i ett vist läge, finns ju sceman etc men inte för datakällor?
aja i alla fall tack
/Patrik
-
Isaksson
- 5 stars

Ontrose wrote:Tjena, och tack för ett fint litet tillägg!
Har en ir deckare hemma som sköter hallbelysning tänkte att den skulle extraknäcka som rörelsevakt när man inte är hemma. Undrar om man kan koda in att pluginet kollar vilket systemläge SK står i? Har lyckats få till det så att jag får ett mail då deckaren blir påverkad men vet inte riktigt hur jag ska få till det att den bara skickar mail når den står i borta läge.
Hittade ingenstans man kunde knyta en datakälla att bara gälla i ett vist läge, finns ju sceman etc men inte för datakällor?
aja i alla fall tack
/Patrik
Hej.
Detta kanske du skulle kunna lösa med hjälp av
SMTP Plugin som skickar mail men jobbar mot enheter istället för datakällor.
Har själv inte tittat så mycket på detta med systemläge men om du kan sätta upp en "fejt" enhet som bara kan styras när den är i läget borta så borde du med hjälp av det pluginet få iväg dina mail som du önskar.
Om inte så får vi fundera ut något annat sätt.
-
Ontrose
- 1 star

Varit iväg en vecka i jobbet, ska kolla lite på det andra tillägget. Annars så "borde"? det inte vara så svart att plocka in ytterligare en parameter i detta tillägg? men då vet jag ju inte så mycket om programmering men tycker att man borde kunna hämta vilket systemläge SK står i.
skickar ett pm till han Martin om han kanske kan ge ett svar i tråden.
Mvh Patrik
-
Isaksson
- 5 stars

Det är säkert möjligt att plocka in det. Frågan är bara hur stor efterfrågan är. Och hur mycket som behöver göras om för att få in det. Och även bakåtkompatibiliteten kan ta stryk av detta.
Men som sagt. Testa med det andra SMTP Pluginet och återkom med status.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
-
Martin
- Administrator

Ontrose wrote:Varit iväg en vecka i jobbet, ska kolla lite på det andra tillägget. Annars så "borde"? det inte vara så svart att plocka in ytterligare en parameter i detta tillägg? men då vet jag ju inte så mycket om programmering men tycker att man borde kunna hämta vilket systemläge SK står i.
skickar ett pm till han Martin om han kanske kan ge ett svar i tråden.
Som Isaksson säger så finns det möjlighet att plocka in förändring av systemläge via plugin (däremot inte "status just nu"), men det kräver ju en del jobb från pluginskaparens sida...
En datakälla i Switch King kommer dock aldrig (vad vi kan se nu) att knytas till ett systemläge. Datakällan är till för att trigga olika händelser eller samla in information från olika ställen och därmed är den "oberoende" av systemläge.
En datakälla kan användas i flera systemlägen, av olika typer av enheter etc, och man "knyter" datakällan till ett systemläge genom att koppla den till regler för scheman etc.
Martin | Switch King
-
User74
- 2 stars

Hej,
Jag använder detta plugin för att få mail varje gång någon ringer på dörren.
Jag la in min Nexa dörrklocka som en datakälla och gav "bell" (vilket är det dörrklockan skickar) ett värde av 3. Efter 10 sekunder går enheten tillbaka till "0" och Pluginnen skickar ett mail med passande text när värdet på datakällan överstiger 1.
<datasource id="19"
skid="16"
delay="0"
truesubject="Dorrklocka!"
truebodytext="Det ringer pa dorren!"
falsesubject="0"
falsebodytext="0"
to="
epostadress@domain.net"
send="trigger"
trigger="more"
number="1"/>