Problem med scriptExecutorPlugin

Hjälp med plugins, tillägg (exempelvis webbtillägget) och exempelkod som inte ingår i Switch Kings officiella installationspaket
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Problem med scriptExecutorPlugin

Post by Martin » Wed 13 Jul 2011, 07:29

Vad menar du med "vissa brister" i RunAs?

Ett annat alternativ är ju att ändra användare som (alla) Switch Kings tjänster kör med så att de kör med den användare du loggar in på din burk med.
Spontana känslan är att det har med användaren som kör igång själva övervakningsprogrammet...
Martin | Switch King

MEk
1 star
1 star
Posts: 13
Joined: Sat 02 Jul 2011, 15:15

Re: Problem med scriptExecutorPlugin

Post by MEk » Wed 13 Jul 2011, 09:38

Har försökt få till ett "runas" script enligt alla konstens regler. (tror jag) Men får det inte att fungera. Går tex. inte att mata in lösenord.

Hur ändrar jag Switch Kings tjänster så att det kör med användare man loggar in med på enklaste sätt?

Tack för en grym support Martin!!! :clap:

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Problem med scriptExecutorPlugin

Post by Martin » Thu 14 Jul 2011, 18:54

MEk wrote:Hur ändrar jag Switch Kings tjänster så att det kör med användare man loggar in med på enklaste sätt?
Gå in i Kontrollpanelen > Administrationsverktyg > Tjänster. Leta upp de tjänster där namnet inleds med SwitchKing[...]. Stoppa alla Switch Kings tjänster (högerklicka och välj att stoppa).
Dubbelklicka på alla tjänster, en i taget, och gå in i fliken "Inloggning". Där bockar du i "Det här kontot" och antingen bläddrar fram eller skriver in ditt användarnamn och lösenord.
Gör så på samtliga Switch Kings tjänster och starta därefter tjänsterna genom att högerklicka och välja att starta.
Martin | Switch King

umehaol
1 star
1 star
Posts: 8
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51

Re: Problem med scriptExecutorPlugin

Post by umehaol » Fri 20 Jan 2012, 01:22

Väcker liv i denna tråd igen... Fick du någonsin igång ScriptExecutorpluginet? Jag verkar ha samma/liknande problem som du, försöker köra en bat-fil som kör en .exe. Alla loggar ser ok ut, rapporterar att batfil körs men .exe-filen blir inte exekvererad. bat-filen går att köra manuellt men när jag kör den via pluginnet...nada! Jag prova att lägga in "tidsstämplingen" som förslogs tidigare i tråden och då blir det faktiskt en "stämpling" när pluginnet körs men.exe-filer körs aldrig. Jag har gett typ fulla rättigheter till alla (Everyon, local service etc) på både bat-fil och exe-fil. Någon som har en idé?

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Problem med scriptExecutorPlugin

Post by Martin » Fri 20 Jan 2012, 09:13

Exakt hur ser innehållet i din bat-fil ut?
Martin | Switch King

umehaol
1 star
1 star
Posts: 8
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51

Re: Problem med scriptExecutorPlugin

Post by umehaol » Fri 20 Jan 2012, 11:08

C:\SMS\mw.exe -newsms -number 070123456789 -text "%Date% - %Time% - Larm" -silent
echo %TIME% >> C:\SMS\ontest.txt

Manuell exekvering->båda rader körs
Exekvering via plugin->endast "tidsstämplingen" körs

pethson
2 stars
2 stars
Posts: 19
Joined: Sat 07 Jan 2012, 01:46

Re: Problem med scriptExecutorPlugin

Post by pethson » Fri 20 Jan 2012, 11:16

Off topic!

Jag är också på jakt efter något bra sätt att skicka SMS vid larm och ser din mv.exe
Vad använder du för tjänst för att skicka SMS?

///Peter!

svahn
1 star
1 star
Posts: 3
Joined: Sun 22 Jul 2012, 19:57

Re: Problem med scriptExecutorPlugin

Post by svahn » Wed 25 Jul 2012, 13:19

Hej

Någon som fått detta att fungerar ? får enl ovan exempel systemet att skriva tid i en lokal fil, men vilket program jag änn testart med att köra, så händer inget, har labbat med att starta "c:\windows\system32\notepad.exe"
Har stängt av Windows UAC samt kör alla SK tjänster med en user som har admin rättigheter, men hjälper inte.

Några förslag eller exempel, någon ?

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Problem med scriptExecutorPlugin

Post by Martin » Wed 25 Jul 2012, 18:21

Du kan inte starta ett program som visar någon form av grafiskt gränssnitt (som Notepad). Det är enbart applikationer som körs i konsollfönster och som direkt lämnar tillbaka kontrollen som kan startas. Detta eftersom anropet görs inifrån en tjänst.
Martin | Switch King

svahn
1 star
1 star
Posts: 3
Joined: Sun 22 Jul 2012, 19:57

Re: Problem med scriptExecutorPlugin

Post by svahn » Thu 26 Jul 2012, 08:43

ok, har nu även provat med att köra ett program som heter Mimcmd.exe som man kan skicka gtalk/jabber meddelande från konsole, fungerar om jag kör det manuellt.
Bat scriptet echar ut tiden före och efter Mimcmd.exe körs men inget meddelande skickas, som det gör om jag kör manuellt på konsole ?

//Mattias

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests