Datasource från Temeperatur.nu

Supportfrågor för Switch King i Linux-miljö
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Post Reply
MiNio
1 star
1 star
Posts: 1
Joined: Wed 22 Aug 2012, 06:52

Datasource från Temeperatur.nu

Post by MiNio » Fri 23 Feb 2018, 19:30

Jag lyckades få igång SK på min Rpi för ett tag sedan. Först så hängde sig servern ca en gång i veckan men det tycks ha upphört nu. Däremot har datakällan från Temperatur.nu slutat funger och jag kan inte konfigurera en ny. Får följande stack dump:
System.ServiceModel.FaultException

Level 1) Argument cannot be null.
Parameter name: s

StackTrace for Level 1:

Server stack trace:
at System.ServiceModel.Channels.ServiceChannel.HandleReply(ProxyOperationRuntime operation, ProxyRpc& rpc)
at System.ServiceModel.Channels.ServiceChannel.Call(String action, Boolean oneway, ProxyOperationRuntime operation, Object[] ins, Object[] outs, TimeSpan timeout)
at System.ServiceModel.Channels.ServiceChannel.Call(String action, Boolean oneway, ProxyOperationRuntime operation, Object[] ins, Object[] outs)
at System.ServiceModel.Channels.ServiceChannelProxy.InvokeService(IMethodCallMessage methodCall, ProxyOperationRuntime operation)
at System.ServiceModel.Channels.ServiceChannelProxy.Invoke(IMessage message)

Exception rethrown at [0]:
at System.Runtime.Remoting.Proxies.RealProxy.HandleReturnMessage(IMessage reqMsg, IMessage retMsg)
at System.Runtime.Remoting.Proxies.RealProxy.PrivateInvoke(MessageData& msgData, Int32 type)
at SwitchKing.Client.GUI.SKSrv.FrameworkService.QueryDataSource_TemperaturNu_GetUniqueIdForStationClosestToMyLocation(Boolean skipInactiveStations)
at SwitchKing.Client.GUI.SKSrv.FrameworkServiceClient.QueryDataSource_TemperaturNu_GetUniqueIdForStationClosestToMyLocation(Boolean skipInactiveStations)
at SwitchKing.Client.GUI.frmDataSource.InitDataSourceTempNu(TemperaturNuXmlDataSource ds)
at SwitchKing.Client.GUI.frmDataSource.OKButtonClicked()

il_calzone
1 star
1 star
Posts: 13
Joined: Thu 14 Nov 2013, 07:49

Re: Datasource från Temeperatur.nu

Post by il_calzone » Sat 10 Mar 2018, 20:09

Önskar jag hade ett svar men tyvärr har jag samma problem. Bumpar bara tråden lite...

maghan
Administrator
Administrator
Posts: 77
Joined: Sun 15 Jan 2017, 14:40

Re: Datasource från Temeperatur.nu

Post by maghan » Tue 13 Mar 2018, 17:28

Hej,
Tråkigt att det strular, kan konstatera att problemet kan återskapas även på vår egen RPi installation.

Vi jobbar med en ny linux version och tar med detta felet så att vi kan åtgärda det i kommande version.
Vi återkommer med mer information när det närmar sig.
Magnus | Switch King

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests