Jag har nyligen installerat senaste linux versionen av servern. Det fungerar bra med windows-klienten, men när jag använder android såser jag inga enheter. Anslutningen mellan servern och android verkar vara ok.
Jag har även provat http://ipadress:8800/devices men därsyns inga enheter heller.
I servern är det inställt att enheterna ska vara synliga för andra enheter.
<något förslag på vad som kan vara fel?
/Micke
Ser inga enheter via Android
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- Administrator
Re: Ser inga enheter via Android
- Finns någon information i Switch Kings loggfil?
- Har du skrivit in exakt samma IP-adress eller DNS-namn när du startar servern (alltså den adress du anger när du startar med sudo) som du angivit i klienten?
- Anger du rätt username + password i Android-klienten (= samma som du angett i inställningarna i Windows-klienten)?
- Kan du i din Android-enhet skriva in följande i telefonens webbläsare: http://user:pass@adress:8800/devices (där du byter ut user, pass och adress mot din motsvarighet)
Martin | Switch King
-
- 2 stars
Se bifogad logg.Martin wrote:
- Finns någon information i Switch Kings loggfil?
- Har du skrivit in exakt samma IP-adress eller DNS-namn när du startar servern (alltså den adress du anger när du startar med sudo) som du angivit i klienten?
- Anger du rätt username + password i Android-klienten (= samma som du angett i inställningarna i Windows-klienten)?
- Kan du i din Android-enhet skriva in följande i telefonens webbläsare: http://user:pass@adress:8800/devices (där du byter ut user, pass och adress mot din motsvarighet)
Ja, jag har skrivit in samma adress.
Jag har provat att byta user/pass, men det blir ingen skillnad.
När jag skriver adressen i telefonen får jag meddelandet "Tjänsten kunde inte tolka anropet"
Androidklienten kraschar varje gång också, så den verkar ganska ostabil.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Administrator
Vilken version av Ubuntu och Mono har du?
Det låter nästan som om det är något som spökar med Mono-installationen, annars bör du få vettiga svar i webbläsaren i Android.
Det låter nästan som om det är något som spökar med Mono-installationen, annars bör du få vettiga svar i webbläsaren i Android.
Martin | Switch King
-
- 2 stars
Ubuntu 10.10 och mono 2.6.7
-
- 2 stars
Ingen annan som har detta problem?
-
- Administrator
Ska precis göra ett försök till att påbörja uppgradering av Linux-versionen till Switch King 1.10.
Förhoppningsvis stöter jag på problemet då - annars vore det kanon om jag kunde få lite assistans med felsökning när jag ligger i "utvecklingsskedet".
Förhoppningsvis stöter jag på problemet då - annars vore det kanon om jag kunde få lite assistans med felsökning när jag ligger i "utvecklingsskedet".
Martin | Switch King
-
- 2 stars
Det är bara till att säga till så ska jag försöka ge dig den information du behöver.