Hemma hos Fabz

Berätta hur du använder Switch King eller hur Switch King skulle kunna användas.
Post Reply
tobiasekholm
1 star
1 star
Posts: 6
Joined: Wed 25 Jan 2012, 21:33

Re: Hemma hos Fabz

Post by tobiasekholm » Fri 27 Jan 2012, 17:05

Ny på allt detta men har lyckats skapa en snygg ipad sida nu, dock söker jag efter att kunna använda scenariocontrol men förstår inte var jag skall finna denna aspx att kalla på ?

fabz
3 stars
3 stars
Posts: 140
Joined: Fri 19 Aug 2011, 10:23

Re: Hemma hos Fabz

Post by fabz » Sat 28 Jan 2012, 11:58

Martin wrote: Lite beroende på vilka enheter du har (= hur lång tid de tar på sig att sända klart) så kan du trimma Switch King för att få rappare respons. I vissa fall kan man troligtvis öka upp responsen genom att försöka hinna med att sända några paket _inom_ femsekundersramen.

Jag har exempelvis, som jag nämnt i andra trådar, både IR-detektorer som går via 1-wire och IR-detektorer som går via Duon och det är en väsentlig skillnad när det gäller respons dem emellan (till fördel för 1-wire).
Det är ändå lite märkligt att det tar så lång tid för Switchking att upptäcka inkommande signaler när EventGhost som körs på samma maskin med samma tellstick duo reagerar så snabbt... Fast det är klart, Switchking är ett betydligt mer avancerat program än EG, så det kanske inte är så konstigt.

Vet att detta kommit upp tidigare, men det vore toppen om det gick att sätta en sändkod på grupper i SK. De flesta mottagare kan ju lagra upp till 6 olika signaler, och genom att skicka gruppsignaler skulle alla lampor i enskilda rum tex kuna släckas med en enda signal. Eller, som jag gjort (via EG) med huvudbrytaren vid ytterdörren, kunna släcka hela lägenheten med en enda signal.

fabz
3 stars
3 stars
Posts: 140
Joined: Fri 19 Aug 2011, 10:23

Re: Hemma hos Fabz

Post by fabz » Sat 28 Jan 2012, 12:11

tobiasekholm wrote:Ny på allt detta men har lyckats skapa en snygg ipad sida nu, dock söker jag efter att kunna använda scenariocontrol men förstår inte var jag skall finna denna aspx att kalla på ?
Kika i default.aspx i den bifogade filen för min webbapp i tråden ovan. Där finns två scenariocontrols inladdade.

Jag kommer göra en enklare variant av webbappen i asp (det är det enda jag kan), så småningom. Framför allt vill man ju ha stora tydliga scenario-knappar som är lättare att trycka på från en touchpanel.

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Hemma hos Fabz

Post by Martin » Sat 28 Jan 2012, 14:10

fabz wrote:
Martin wrote: Lite beroende på vilka enheter du har (= hur lång tid de tar på sig att sända klart) så kan du trimma Switch King för att få rappare respons. I vissa fall kan man troligtvis öka upp responsen genom att försöka hinna med att sända några paket _inom_ femsekundersramen.

Jag har exempelvis, som jag nämnt i andra trådar, både IR-detektorer som går via 1-wire och IR-detektorer som går via Duon och det är en väsentlig skillnad när det gäller respons dem emellan (till fördel för 1-wire).
Det är ändå lite märkligt att det tar så lång tid för Switchking att upptäcka inkommande signaler när EventGhost som körs på samma maskin med samma tellstick duo reagerar så snabbt... Fast det är klart, Switchking är ett betydligt mer avancerat program än EG, så det kanske inte är så konstigt.

Vet att detta kommit upp tidigare, men det vore toppen om det gick att sätta en sändkod på grupper i SK. De flesta mottagare kan ju lagra upp till 6 olika signaler, och genom att skicka gruppsignaler skulle alla lampor i enskilda rum tex kuna släckas med en enda signal. Eller, som jag gjort (via EG) med huvudbrytaren vid ytterdörren, kunna släcka hela lägenheten med en enda signal.
Började först svara i denna tråd, men kom fram till att det kan vara av allmänitresse, så ny tråd för just responstid finns här:
viewtopic.php?f=8&t=641
Martin | Switch King

tobiasekholm
1 star
1 star
Posts: 6
Joined: Wed 25 Jan 2012, 21:33

Re: Hemma hos Fabz

Post by tobiasekholm » Mon 30 Jan 2012, 16:19

Tack för hjälp, är inte speciellt kunnig i detta men har provat i default.aspx ladda ScenarioControl.ascx men denna fil/sida finns ju icke. (fann den inte heller i zip-filen du laddat upp).

"Parser Error Message: The file '/swkweb/ScenarioControl.ascx' does not exist."


"
Kika i default.aspx i den bifogade filen för min webbapp i tråden ovan. Där finns två scenariocontrols inladdade.

Jag kommer göra en enklare variant av webbappen i asp (det är det enda jag kan), så småningom. Framför allt vill man ju ha stora tydliga scenario-knappar som är lättare att trycka på från en touchpanel."

JHGBaouns
1 star
1 star
Posts: 3
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51

Re: Hemma hos Fabz

Post by JHGBaouns » Tue 07 Feb 2012, 00:16

Tack för all inspiration, nu kommer man igång igen med lite projekt.

Jag undrar som flera här vart ni fått ScenarioControl.ascx från.

Går inte att hitta i den nerladdade webbappen.
Skulle nån kunna svara på var man kan få tag i den eller kanske vad som ska vara i den?

/Jimmy

fabz
3 stars
3 stars
Posts: 140
Joined: Fri 19 Aug 2011, 10:23

Ny version av min webbapp!

Post by fabz » Tue 05 Jun 2012, 19:26

Dags att gaska upp denna gamla tråd, för nu har det hänt lite grejjer med min rigg där hemma.

Till att börja med har det tillkommit en termometer som har koll på temperaturen inomhus. Därutöver har jag installerat en kalluftfläkt som underlättar vädrar ut sovrummet när det blir för varmt.

Vad större är, är att jag äntligen har gjort en ny version av webbappen för iPad! Denna versionen innehåller forfarande den gamla delen av planskissen, det nya är dock att man nu har stora tydliga knappar för att byta scenario samt stöd för att visa information från datakällor snyggare.

Därutöver kan appen nu visa beräknad elförbrukning! Denna beräknas på liknande sätt (anatar jag!) som direkt i switchking-klienten, men är inte direkt kopplad till widgeten i klienten, så det kan skilja några watt om man jämför. Men det är, precis som i klienten en bra funktion för ungefärlig förbrukning.

Ta en titt nedan:

Image
Stor bild: http://www.daydreamstudios.se/lgh/ipad-webapp.png

Ganska snyggt va? :-) Tanken så småningom är också att den gamla iPadden ska åka upp fast installerad som "kontrollpanel" på väggen i hallen, så fort en ny padda är inhandlad! Någon som har tips på bra väggdocka för detta?

Dessutom är nu en RFXtrx nu beställd för mer stabil prestanda i Eventghost.

Webappen är skriven i asp och javscript och koden är ganska ful och helt utan kommentarer i nuläget. Men är du intresserad av att få en kopia kan detta ordnas, bara att PM:a mig.

atta
2 stars
2 stars
Posts: 22
Joined: Thu 12 Jan 2012, 21:16

Re: Hemma hos Fabz

Post by atta » Tue 14 Aug 2012, 15:47

Hej

Någon som kan svara på frågan som ställdes tidigare i tråden
JHGBaouns wrote:Tack för all inspiration, nu kommer man igång igen med lite projekt.

Jag undrar som flera här vart ni fått ScenarioControl.ascx från.

Går inte att hitta i den nerladdade webbappen.
Skulle nån kunna svara på var man kan få tag i den eller kanske vad som ska vara i den?

/Jimmy
Skulle nämligen vilja visa upp aktivt scenario i webappen

MVH

bunker
3 stars
3 stars
Posts: 130
Joined: Thu 23 Dec 2010, 11:26

Re: Hemma hos Fabz

Post by bunker » Tue 14 Aug 2012, 17:27

Kanske syftar dom på den jag skrev för länge sen?
viewtopic.php?f=15&t=125&p=928&hilit=Scenario.asp#p928

atta
2 stars
2 stars
Posts: 22
Joined: Thu 12 Jan 2012, 21:16

Re: Hemma hos Fabz

Post by atta » Tue 14 Aug 2012, 18:55

bunker wrote:Kanske syftar dom på den jag skrev för länge sen?
viewtopic.php?f=15&t=125&p=928&hilit=Scenario.asp#p928

Tack så jätte mycke, kom en bit på väg =)

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests