WebbApp "Välkommen hem"

Berätta hur du använder Switch King eller hur Switch King skulle kunna användas.
Post Reply
sonnyboy
4 stars
4 stars
Posts: 258
Joined: Sun 05 Dec 2010, 16:50
Location: Västerås

Re: WebbApp "Välkommen hem"

Post by sonnyboy » Sun 14 Apr 2013, 18:35

fabz wrote:Mitt fel. Sorry för detta strul. Jag har fixat till detta i nya releasen nu.
Nu funkar det som det ska igen :)
Tackar så mycket, jag började tro att det var något som jag gjort ;)
Beyond Measure 1.7
Switch King
Klient 3.1.0.1
Server 3.2.0.2 med Databas 2.5.5
Telldus 2.1.1

MEk
1 star
1 star
Posts: 13
Joined: Sat 02 Jul 2011, 15:15

Re: WebbApp "Välkommen hem"

Post by MEk » Mon 15 Apr 2013, 15:46

Hej!

Supergrymt att du fixade så att man kan visa text i datakällan! :clap:

Men stötte på ett litet problem…
Provade att lägga in en datakälla där jag läser in värden från en textfil då denna förändras.
Textfilen visar 1 eller 0 vilket jag sedan ”värdemappar” i switchking till on och off. Men den visar
On W/m#178. Det skumma är att jag har en datakälla där jag hämtar värden från YR och ”värdemappar” nummer till text och denna fungerar utan någon skum ändelse.
Såg denna rad (if DataEnhet="W/m²" then DataEnhet ="W/kvm") i laddaX.asp men med mina dåliga programmeringskunskaper får jag inte till det.

Någon som har en idé?

Mvh Mattias

Thomas
3 stars
3 stars
Posts: 73
Joined: Mon 08 Aug 2011, 19:21

Re: WebbApp "Välkommen hem"

Post by Thomas » Mon 15 Apr 2013, 20:48

Trevligt tillägg, generöst att du har delat med dig av detta. Fungerar mycket bra och relativt snabb respons vid tryck på skärmen. Börjar dock få problem att få plats med allting på skärmen, men det är nog ett mera positivt problem. :)

Fråga. Går att det att på något smidigt sätt att p.s.s. som för ir-mottagarna även indikera dörr/fönster öppen/stängd. Prövade att använda datakällan, men helst vill man kanske ha en ikon istället för att hålla interfacet så rent/tydligt som möjligt. Kanske en utökning av ir-funktionen att använda valfri ikon istället för en fast vald?

Ännu en gång, tack!

spiddeer
1 star
1 star
Posts: 3
Joined: Tue 13 Nov 2012, 09:13

Re: WebbApp "Välkommen hem"

Post by spiddeer » Thu 18 Apr 2013, 23:09

Precis installerat på min Win 2003 R2 och ASP är aktiverat men när jag går in på sidan så är det bara en cirkel som snurrar. Någon som har nått tips på vad jag kan kolla?

Image

fabz
3 stars
3 stars
Posts: 140
Joined: Fri 19 Aug 2011, 10:23

Re: WebbApp "Välkommen hem"

Post by fabz » Fri 19 Apr 2013, 05:46

spiddeer wrote:Precis installerat på min Win 2003 R2 och ASP är aktiverat men när jag går in på sidan så är det bara en cirkel som snurrar. Någon som har nått tips på vad jag kan kolla?
Cirkeln som snurrar betyder att du har fått ett felmedellande, sannolikt har webappen ingen kontakt med Switchkingservern. Sannolikt har du antingen skrivit fel lösenord eller fel ip till Switchking. Här kommer en liten hemlis: klicka på den snurrande cirkeln och du får upp ett felmeddelande som förklarar vilket fel som inträffat.

Du kan också slå på löpande felrapportering genom att ändra ShowDebugger = true längst ned i config-filen. Hoppas du får igång det!

fabz
3 stars
3 stars
Posts: 140
Joined: Fri 19 Aug 2011, 10:23

Re: WebbApp "Välkommen hem"

Post by fabz » Fri 19 Apr 2013, 05:50

Thomas wrote: Fråga. Går att det att på något smidigt sätt att p.s.s. som för ir-mottagarna även indikera dörr/fönster öppen/stängd. Prövade att använda datakällan, men helst vill man kanske ha en ikon istället för att hålla interfacet så rent/tydligt som möjligt. Kanske en utökning av ir-funktionen att använda valfri ikon istället för en fast vald?

Ännu en gång, tack!
Bra idé! Tanken är dock att jag ska göra olika "datakälle-objekt" som är färdiga för att användas. Förutom de vi har och dörrsensor tänkte jag också göra en datakälla för solinstrålning (solikon som går gradvis upp/ned ur ett moln). Någon som har fler idéer på datakällsobjekt?

fabz
3 stars
3 stars
Posts: 140
Joined: Fri 19 Aug 2011, 10:23

Re: WebbApp "Välkommen hem"

Post by fabz » Fri 19 Apr 2013, 05:54

MEk wrote:Hej!
Provade att lägga in en datakälla där jag läser in värden från en textfil då denna förändras.
Textfilen visar 1 eller 0 vilket jag sedan ”värdemappar” i switchking till on och off. Men den visar
On W/m#178. Det skumma är att jag har en datakälla där jag hämtar värden från YR och ”värdemappar” nummer till text och denna fungerar utan någon skum ändelse.
Såg denna rad (if DataEnhet="W/m²" then DataEnhet ="W/kvm") i laddaX.asp men med mina dåliga programmeringskunskaper får jag inte till det.
Någon som har en idé?

Mvh Mattias
Skummt. Förmodligen något i mina egna små anpassningar jag gjort för mitt eget system här hemma som drabbat dig. Får se över detta och återkomma. Under tiden kan du pröva att helt ta bort raden enligt ovan, och se vad som händer. Pröva också att sätta DataEnhet = "".

Lyberg
1 star
1 star
Posts: 6
Joined: Sat 20 Apr 2013, 07:56

Re: WebbApp "Välkommen hem"

Post by Lyberg » Sat 20 Apr 2013, 13:14

Grymt najs webapp, har letat länge efter en "enkel" att förstå som denna, skönt att man kan göra sitt eget "gui" oxå i bakrunden , jag kommer köra lite olika tänk på den fronten. hursomhelst så kör jag windows 2012 som backend server, vilket försvårade asp classic en aning, jag får det inte riktigt att lira, verkar som fler har svårt att aktivera asp classic med windows 2012 server (iis8) har hållit på och trixxat nu i några timmar men det vill sig icke.. jag följde guiden , som egentligen inte var till iis8 men som det står i topicen.

INSTALLATION:
1) Appen är skriven i ASP (inte asp.net) och kräver därför att du aktiverar ”klassisk” asp på din IIS-server. Läs här hur du gör detta:
http://www.iis.net/learn/application-fr ... ult-on-iis

kommer fortsätta testa få igång detta, testade även med lite andra asp server lösningar , även med apache och asp mod utan framgång :( , ska testa gamla chillisoft oxå och se om detta fungerar..

Isaksson
5 stars
5 stars
Posts: 637
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51
Location: Västervik

Re: WebbApp "Välkommen hem"

Post by Isaksson » Sat 20 Apr 2013, 15:21

Hej.
Vad får du för felmeddelande när du försöker med .asp på server 2012? Får du inget .asp att fungera?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

fabz
3 stars
3 stars
Posts: 140
Joined: Fri 19 Aug 2011, 10:23

Re: WebbApp "Välkommen hem"

Post by fabz » Sun 21 Apr 2013, 13:21

Sådär. Ny version ute nu. Nytt är två nya datakällsobjekt:

DoorSensorLabel. I princip samma som IR-sensorobjektet, men med dörrsymbol istället, för alla med dörrkontakter utplacerade.

SunDataLabel. för solinstrålnings-datakälla. Visar en animerad liten sol som steglöst går upp/ned ur ett moln eller visar en måne beroende på solinstrålning. Den lilla animationen bjuder jag på ;-).

Image
Last edited by fabz on Sun 21 Apr 2013, 13:30, edited 1 time in total.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests