WebbApp "Välkommen hem"

Berätta hur du använder Switch King eller hur Switch King skulle kunna användas.
Post Reply
skrantz71
3 stars
3 stars
Posts: 77
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51

Re: WebbApp "Välkommen hem"

Post by skrantz71 » Sun 22 Dec 2013, 20:01

Hej,,

Snygg app..
Hållt på dig och konfigurerat.. några frågor...

DeviceBtn,, hur mappas denna mot enheten i SwitchKing? det är inget DeviceID på dessa rader. Är det på namnet?
Den står bara och snurrar när jag tycker på knappen. Provat med samma namn utan åäö, inga mellanslag etc.

Har två tempgivare, den första fungerar fint, men den andra syns bara snabbt när sidan laddas, sedan blir temp iconen kvar och siffrorna försvinner, samma på olika enheter.
Windows 7, 15 Enheter, 16 Datakällor, 1-Wire, Tellstick DUO, Switch King v2.xx, iPhone 4, IIS,
MSN: stefan.krantz@hotmail.com

Peren
2 stars
2 stars
Posts: 16
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51

Re: WebbApp "Välkommen hem"

Post by Peren » Mon 23 Dec 2013, 18:51

- skrantz71-
DeviceBtn följt av namn på enhet. ex DeviceBtn "Julgran"


- il_calzone -
TempratureLabel 14,420,740,Fmode
HumidityLabel 15,438,740,Fmode

Första siffra efter xxxLabel är SK datasource id. (vilket du ser längst ner om du öppnar datakällans egenskaper filken generellt.)


Fabz - Efter senaste uppdatering när HumidityLabel las till får jag på min "TempratureLabel 1,345,325..." alltid den visad som Humidity. Både droppe och % efter???

Peren
2 stars
2 stars
Posts: 16
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51

Re: WebbApp "Välkommen hem"

Post by Peren » Mon 23 Dec 2013, 19:04

Peren wrote: Fabz - Efter senaste uppdatering när HumidityLabel las till får jag på min "TempratureLabel 1,345,325..." alltid den visad som Humidity. Både droppe och % efter???

En liten uppdatering på mitt värde som krånglar på sidam är att jag nu upptäcker att vid laddning av sidan så visas det först korrekt för att sedan bytas från temp -> Humi..

dafr
1 star
1 star
Posts: 1
Joined: Mon 19 Jan 2015, 11:08

Re: WebbApp "Välkommen hem"

Post by dafr » Mon 19 Jan 2015, 11:21

Verkar som denna tråden stannat av lite men det kanske kan vakna igen. :wave:

Är ny på fjärrstyrningen men snubblade över denna webapp och gillar den skarpt. Precis detta jag ville uppnå när jag började titta på Tellstick och fjärrstyrning! :clap:


Inga problem att få igång den på min Windows Server 2012 R2 och det fungerar kanon. Ska sätta mig och göra en planskiss över huset bara, blir lite knas med din lägenhet i bakgrunden. 8-)

r1a
2 stars
2 stars
Posts: 37
Joined: Fri 26 Oct 2012, 15:57

Re: WebbApp "Välkommen hem"

Post by r1a » Thu 19 Feb 2015, 21:40

Verkligen en bra webapp du gjort. Jag har precis konfigurerat upp mitt system på en Windows surfplatta och det funkar kanon. En liten grej jag har letat efter men inte lyckats hitta någon stans i html-koden är vart man ställer in textfärgen på bl.a "datum och tid" "aktivt scenario" och sensorvärden som man placerar på ritningen. Jag skulle behöva ändra dessa p.g.a att jag använder svart bakgrund på min husritning och då syns knappt dessa texter. Nån som lyckats hitta detta och kan ge tips? Hade varit pricken över i att få till detta.

Skickat från min HTC One via Tapatalk

Ranemyr
1 star
1 star
Posts: 4
Joined: Sat 26 Apr 2014, 09:08

Re: WebbApp "Välkommen hem"

Post by Ranemyr » Mon 02 Mar 2015, 15:08

r1a wrote:Verkligen en bra webapp du gjort. Jag har precis konfigurerat upp mitt system på en Windows surfplatta och det funkar kanon. En liten grej jag har letat efter men inte lyckats hitta någon stans i html-koden är vart man ställer in textfärgen på bl.a "datum och tid" "aktivt scenario" och sensorvärden som man placerar på ritningen. Jag skulle behöva ändra dessa p.g.a att jag använder svart bakgrund på min husritning och då syns knappt dessa texter. Nån som lyckats hitta detta och kan ge tips? Hade varit pricken över i att få till detta.

Skickat från min HTC One via Tapatalk

Tjena

Också jag hoppas få lite liv i denna tråden, bäst är väl att försöka vara lite aktiv själv:-)
Jag är ingen Webbhackare men tycker det är kul så ...

Som en hint så kollade jag i default.asp och i början så finns denna raden
<link href='http://fonts.googleapis.com/css?family=Roboto:100' rel='stylesheet' type='text/css'>
om jag ändrade i slutet Roboto:100 och la till bold = Roboto:100bold så ändrades stilen till fetstil.
Så här kommer fonten ifrån, så om man vill ha annan font så är det här.

Placeringen av meddelandet finns i config.asp rad 67-77

Färgen ändrar man i lib.asp rad 1280
Capture.PNG
för att finna vilken färg man vill ha kollade jag på denna länken
http://www.w3schools.com/cssref/pr_text_color.asp

Hoppas att någon kan ha nytta av detta.

/Peter
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by Ranemyr on Mon 02 Mar 2015, 16:07, edited 1 time in total.

Ranemyr
1 star
1 star
Posts: 4
Joined: Sat 26 Apr 2014, 09:08

Re: WebbApp "Välkommen hem"

Post by Ranemyr » Mon 02 Mar 2015, 15:22

[img]Capture.png[/img]

Så här ser mina stapplande första steg ut.
Jag har en bra bit kvar innan jag är nöjd, men är nöjd med dessa framstegen i vart fall.

Har inte lyckats att lösa hur man gör med dimning just nu så ändrar sig SK efter varje tryck 0-20-40-60-80-100
men kanske inte helt optimalt för efter varje tryck så updateras allt och man måste vänta innan man trycker igen.
Man får heller ingen feedback om man är på ex 100% och om man då tror att man är på 80% och trycker en gång till så släcks lampan istället.

/Peter
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

r1a
2 stars
2 stars
Posts: 37
Joined: Fri 26 Oct 2012, 15:57

Re: Sv: WebbApp "Välkommen hem"

Post by r1a » Tue 03 Mar 2015, 18:12

Ranemyr wrote:
r1a wrote:Verkligen en bra webapp du gjort. Jag har precis konfigurerat upp mitt system på en Windows surfplatta och det funkar kanon. En liten grej jag har letat efter men inte lyckats hitta någon stans i html-koden är vart man ställer in textfärgen på bl.a "datum och tid" "aktivt scenario" och sensorvärden som man placerar på ritningen. Jag skulle behöva ändra dessa p.g.a att jag använder svart bakgrund på min husritning och då syns knappt dessa texter. Nån som lyckats hitta detta och kan ge tips? Hade varit pricken över i att få till detta.

Skickat från min HTC One via Tapatalk

Tjena

Också jag hoppas få lite liv i denna tråden, bäst är väl att försöka vara lite aktiv själv:-)
Jag är ingen Webbhackare men tycker det är kul så ...

Som en hint så kollade jag i default.asp och i början så finns denna raden
<link href='http://fonts.googleapis.com/css?family=Roboto:100' rel='stylesheet' type='text/css'>
om jag ändrade i slutet Roboto:100 och la till bold = Roboto:100bold så ändrades stilen till fetstil.
Så här kommer fonten ifrån, så om man vill ha annan font så är det här.

Placeringen av meddelandet finns i config.asp rad 67-77

Färgen ändrar man i lib.asp rad 1280
Capture.PNG
för att finna vilken färg man vill ha kollade jag på denna länken
http://www.w3schools.com/cssref/pr_text_color.asp

Hoppas att någon kan ha nytta av detta.

/Peter
Tackar nu fick jag äntligen till det. :)

Skickat från min HTC One via Tapatalk

swedensouth
1 star
1 star
Posts: 12
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51

Re: WebbApp "Välkommen hem"

Post by swedensouth » Fri 31 Jul 2015, 21:02

Peren wrote:Hej

Mycket snygg och trevligt tillägg du skapat måste jag säga!

Jag har nu kommit igång och satt upp de flesta delarna som jag tänkt mig.
Jag har en fundering på om en "bug" eller miss jag kanske gjort. Så att det var ett liknade inlägg tidigare men kunde inte se om det kommit en lösning.

Jag får konstiga tecken i slutet på 'datatextlabel', tex "Växthuset: 21,7 #176;C" och "Temperatur Övervåning: 26,9 #176;C" Samt "Luftfuktighet Ute: 43,0 #37;". Vade dock att kommentera bort dataenhet i laddax.asp (ca rad 356)

Sedan har har jag en fundering om det inte skulle kunna gå att göra en 'HumidityLabel" likt du har "TempratureLabel", alltså visa värdet med ett snyggt %. (Kan man ändra färg på texten?)
Det som också då vore riktigt snygg ärr att ligt elförbrukningen om du klickar på utritade "TempratureLabel" visa graf för givare som "overlay".
(http://localhost:8800/datasources/11/gr ... istory=960)

Jag får också en massa konstiga tecken i slutet på "DataTextLabel", nämligen "Poolen: 25,9 #176;C", någon som löste detta?

coldhem
1 star
1 star
Posts: 5
Joined: Sun 27 Sep 2015, 17:18

Re: WebbApp "Välkommen hem"

Post by coldhem » Mon 30 Nov 2015, 14:48

Hej,

jag får inte igång appen, Hjulen snurrar, och jag får ett meddelande om att användare eller lösenord är felaktigt. Men mina användaruppgifter stämmer. Kan tillägga att jag kör Webbservern på en virtuell maskin.

mvh
Carl-Johan

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests