WebbApp "Välkommen hem"

Berätta hur du använder Switch King eller hur Switch King skulle kunna användas.
Post Reply
fabz
3 stars
3 stars
Posts: 140
Joined: Fri 19 Aug 2011, 10:23

Re: WebbApp "Välkommen hem"

Post by fabz » Fri 22 Mar 2013, 10:02

sonnyboy wrote:
sonnyboy wrote:Jepp. Bör funka nu. Hittade en till bugg för iPhone som är fixad nu!
Funkar någolunda i den inbyggda webbläsaren i min s2:a i google chrome android mindre bra.
Ändrade till detta igen <meta name="meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1" /> i default.asp och det vart mycket bättre.
Utan ändringen blev allt högerställt för mig och hela huset syndes inte.
Okej, det blev alltså bättre med raden enligt ovan inlagd ändå? JAg ahr ju ingen android-enhet själv, så jag är helt beroende av era erfarenheter gällande detta. Skicka gärna skärmdumpar!
Flera datakällor vart ju hur bra som helst :)
Nu får man en överblick per rum om man vill :P
Bra jobbat!!!!!!!!!!
Tusen tack! Det är tack vare Era hejarop, kära forummedlemmar, som driver på mig att vidareutveckla appen! :-)

sonnyboy
4 stars
4 stars
Posts: 258
Joined: Sun 05 Dec 2010, 16:50
Location: Västerås

Re: WebbApp "Välkommen hem"

Post by sonnyboy » Fri 22 Mar 2013, 10:52

fabz wrote:Okej, det blev alltså bättre med raden enligt ovan inlagd ändå? JAg ahr ju ingen android-enhet själv, så jag är helt beroende av era erfarenheter gällande detta. Skicka gärna skärmdumpar!
Jag försöker hinna med ett par dumpar ikväll, så får du se skillnaden.
Min "floorplan" är ju inte i paritet med din, men det får du leva med :)
Beyond Measure 1.7
Switch King
Klient 3.1.0.1
Server 3.2.0.2 med Databas 2.5.5
Telldus 2.1.1

fabz
3 stars
3 stars
Posts: 140
Joined: Fri 19 Aug 2011, 10:23

Re: WebbApp

Post by fabz » Fri 22 Mar 2013, 11:50

Tändarn wrote:Skulle det gå att få plats med en eller två temperaturloggningar extra?
Detta är fixat på så sätt att du nu kan placera ut Temperatur-datakällor på planskissen.

fabz
3 stars
3 stars
Posts: 140
Joined: Fri 19 Aug 2011, 10:23

Re: WebbApp "Välkommen hem"

Post by fabz » Fri 22 Mar 2013, 11:51

Westlund wrote:Hej! Såg att du uppdaterat den nyaste versionen med utf8 för ÅÄÖ så som Isaksson skrev men tyvärr så verkar de inte fungera för mig ändå.
Har ni andra fått det att fungera?

MVH

Fredrik
Bör vara fixat nu. Pröva gärna och se om det fungerar.

Westlund
2 stars
2 stars
Posts: 27
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51

Re: WebbApp "Välkommen hem"

Post by Westlund » Fri 22 Mar 2013, 12:04

Hej!

Testade häromdagen och det funkade fint.
Riktigt bra jobbat med webbappen! Tack för hjälpen.

Nu ska jag bara få tid att fixa klart min ritning, min gamla i sketchup hade jag inte lagt på filserven så den försvann när jag blåste datorn....
Och jag som alltid ligger på kunderna att alltid ta backup...

Sultan
1 star
1 star
Posts: 5
Joined: Wed 18 Jul 2012, 13:12

Re: WebbApp "Välkommen hem"

Post by Sultan » Sat 23 Mar 2013, 23:08

Alltså helt j***a underbart! Jag tog hem detta och beställde 5 surfplattor som jag ska ha i varje rum på väggen direkt. Detta har varit något jag bara längtat efter! Underbart jobbat :) När man själv är så tidsbegränsad hinner man inte riktigt med att göra något sånt här själv.

Så STOR tack och massa beröm ska du ha för detta arbete!

Om jag ska komma med förslag så skulle det va lite häftigt om man kunde få igång musik i tex partyläge automatiskt eller varför inte kunna välja film vid Filmläge direkt. Ju mer man kan göra automatiskt och styra via surfplatorna eller vad man använder, ju roligare blir det hela :) Iaf ett önskemål jag hade om det är nått du vill lägga tid och energi på!

Återigen, UNDERBART JOBBAT!

fabz
3 stars
3 stars
Posts: 140
Joined: Fri 19 Aug 2011, 10:23

Re: WebbApp "Välkommen hem"

Post by fabz » Tue 26 Mar 2013, 19:40

Sultan wrote:Alltså helt j***a underbart! Jag tog hem detta och beställde 5 surfplattor som jag ska ha i varje rum på väggen direkt. Detta har varit något jag bara längtat efter! Underbart jobbat :) När man själv är så tidsbegränsad hinner man inte riktigt med att göra något sånt här själv.

Så STOR tack och massa beröm ska du ha för detta arbete!

Om jag ska komma med förslag så skulle det va lite häftigt om man kunde få igång musik i tex partyläge automatiskt eller varför inte kunna välja film vid Filmläge direkt. Ju mer man kan göra automatiskt och styra via surfplatorna eller vad man använder, ju roligare blir det hela :) Iaf ett önskemål jag hade om det är nått du vill lägga tid och energi på!

Återigen, UNDERBART JOBBAT!
Shit vad kul! Du måste fota och lägga upp när du fått upp dem på väggen! Vad tänkte du använda för plattor och hur säter du upp dem? Det e knepigt att få in musik i appen. Möjligen kan man ju tänkta sig att köra spotify play i bakgrunden i appen, men jag tror det kan bli svårt att få till så att det blir bra - minsta ändring i Spotifytjänsten och man får bygga om appen. Det bästa är sannolikt om man gör en native Switchking-plugg för det.

fabz
3 stars
3 stars
Posts: 140
Joined: Fri 19 Aug 2011, 10:23

Re: WebbApp "Välkommen hem"

Post by fabz » Tue 26 Mar 2013, 19:44

Dagens uppdatering är lite mindre. Dels lite buggfixar. Därutöver tre nya "kartobjekt", dvs objekt som du kan lägga över din karta/planskiss finns nu.

1) Tid och datum (från klienten)
2) Aktivit scenario i text
3) Själva välkommen-texten, "Välkommen hem"

Comming up är möjligheten att slå av och på alla enheter i ett helt rum genom endast ett tryck. Dessutom har jag lite funderingar på att möjliggöra att man gör egna "Teman", (jämför med teman i wordpress), dvs möjligheten att enkelt kunna göra en egen layout, men som ändå kör samma "kärna".

Sultan
1 star
1 star
Posts: 5
Joined: Wed 18 Jul 2012, 13:12

Re: WebbApp "Välkommen hem"

Post by Sultan » Thu 28 Mar 2013, 21:12

fabz wrote: Shit vad kul! Du måste fota och lägga upp när du fått upp dem på väggen! Vad tänkte du använda för plattor och hur säter du upp dem? Det e knepigt att få in musik i appen. Möjligen kan man ju tänkta sig att köra spotify play i bakgrunden i appen, men jag tror det kan bli svårt att få till så att det blir bra - minsta ändring i Spotifytjänsten och man får bygga om appen. Det bästa är sannolikt om man gör en native Switchking-plugg för det.
Ja men absolut kan jag göra med glädje, Jag har köpt några billiga plattor som har Android 4.0 som jag tänkte köra på, då dom inte kostade alls lika mycket som 5 iPad. Hur jag ska få dom att sitta snyggt på väggen har jag inte riktigt klurat ut ännu, Ska kolla om man kan ta ström från strömbrytarna för isf skulle det göra att man slipper ha sladd som går ner till ett eluttag. Skulle det funka(har ingen aning, nämligen) så kan man bygga en fin ram som inte ser allt för klumpig ut. Men leveranstiden är 1 månad, då dom kommer direkt från kina, haha. men för att enbart ha en hemsida upp tror jag inte man behöver nått allt för dyrt.

Hade ju själv en ide att göra exakt som du, men har renoverat om hela lägenheten och orken eller tiden fanns inte riktigt där när man var klar. Så du är en ängel! och super bra jobbat!

riso
1 star
1 star
Posts: 8
Joined: Mon 17 Oct 2011, 20:36

Re: WebbApp "Välkommen hem"

Post by riso » Tue 02 Apr 2013, 21:46

Hej!

Är det möjligt att köra denna sida under en linux nas med mono?

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 16 guests