Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
Nasheim
- 2 stars

-
Jo jag har en Hasta motor som ska funka med tellstick.
(var tvungen att köpa en för att testa och mecka med)
Jag tänkte lägga till den i SK men jag hittade ingen Hasta eller Roxcore, Kingpin på eran lista.? *kollar SK server version.*
Och jag har den senaste server och Client version.
Något ni kommer lägga till i nästa uppdatering?
MvH Nasheim
-
chris
- 3 stars

Jag la in min Roxcore duk i Telldus Center och sedan funkade den i SK.
-
Nasheim
- 2 stars

-
Verkar inte vilja göra det nu.
kan vara telldus nya som är lite ändrad läste något om det någonstans här.
Orsaken till felet är att Switch King stödjer version 1.2.3 av Telldus TellStick drivrutin. Felet kan uppstå om man har eller har haft Telldus Center 2.0 installerat på den dator där man installerar Switch King Pro.
Telldus Center 2.0 lagrar information om enheterna på annat sätt i registret, vilket stör Switch Kings inläsning av enheterna. Detta gäller även om man avinstallerar Telldus Center 2.0.
För att få Switch King att fungera måste de poster som Telldus Center lagt upp i registret tas bort.
-
Martin
- Administrator

Det har tillkommit en del nya anrop i Telldus Center som Switch King inte har uppdaterats med. Bl.a. upp/ner/stopp för rullgardiner vilket alltså Switch King i sin nuvarande version inte har stöd för.
Anledningen att RoxCore fungerar är troligen att "On" motsvar "Duk ner" och "Off" motsvarar "Duk upp" när kommandot skickas ut från stickan.
Det finns en generell BugNet-ticket angående detta:
http://bugnet.switchking.se/Issues/Issu ... aspx?id=54
Martin | Switch King
-
bunker
- 3 stars

Åhhhh
Jag var supernära att beställa en Hasta-rullgardin med motor och fjärrkontroll förra veckan!
Finns det nån info om när den kan komma att stödjas i SwitchKing? Det är varmt ute nu och jag är sugen på att labba med Hasta-rullgardinen för att blockera solljuset under vissa (temperatur-)omständigheter.
Martin, kan man "modda" posterna i registret för att få dom att funka?
-
Martin
- Administrator

bunker wrote:Åhhhh
Jag var supernära att beställa en Hasta-rullgardin med motor och fjärrkontroll förra veckan!
Finns det nån info om när den kan komma att stödjas i SwitchKing? Det är varmt ute nu och jag är sugen på att labba med Hasta-rullgardinen för att blockera solljuset under vissa (temperatur-)omständigheter.
Vet inte hur det fungerar med "Stopp" för Hasta-prylarna. Om man kan ställa ett fast läge - så att det räcker med "Upp" och "Ner" så går det att göra en "fejk-enhet" i Switch King som skickar iväg "Upp" vid schemalagt "Off" och "Ner" vid schemalagt "On".
Att få med alla funktioner är ett ganska digert jobb då hela schemamotorn måste anpassas för detta, så det är inte något som kommer i Switch King v3.0.

Martin | Switch King
-
Martin
- Administrator

Hade gärna köpt en Hasta själv för att labba, men kan inte hitta den på Kjell (vilket hade varit det enklaste).
Martin | Switch King
-
bunker
- 3 stars

Martin wrote:bunker wrote:Åhhhh
Vet inte hur det fungerar med "Stopp" för Hasta-prylarna. Om man kan ställa ett fast läge - så att det räcker med "Upp" och "Ner" så går det att göra en "fejk-enhet" i Switch King som skickar iväg "Upp" vid schemalagt "Off" och "Ner" vid schemalagt "On".
Att få med alla funktioner är ett ganska digert jobb då hela schemamotorn måste anpassas för detta, så det är inte något som kommer i Switch King v3.0.

Som jag förstått det av
http://www.telldus.com/forum/viewtopic.php?t=1353 så använder du den medföljande fjärren till Hasta rullgardinen för att en gång för alla programmera hur långt ner den ska rullas ut för "Stopp" ("Limit" på fjärren). Efter det ska man kunna styra med on/off från Tellstick för upp/ner tror jag. Det är väl det du hoppades också?
Du kan beställa online från frapp.se eller prata med nån av Hastas återförsäljare så beställer dom hem åt dig. Jag såg rullgardiner från Hasta hos en ÅF där det stod att den var förberedd för motorisering. Det tolkar jag det som att man kan eftermontera motorn på kompatibla rullgardiner (som har 28 mm rör).
-
Martin
- Administrator

bunker wrote:Efter det ska man kunna styra med on/off från Tellstick för upp/ner tror jag. Det är väl det du hoppades också?
Precis... För Roxcore så översätts "On" till "Ner" och "Off" till "Upp" när man skickar just On/Off från exempelvis Switch King.
Nasheim: Kan vi använda dig som försöksperson för att se om det går enkelt att hitta en lösning?
Martin | Switch King
-
Martin
- Administrator

Nu har det beställts ett par Hasta-gardiner som det kan labbas med.
Hustrun såg tydligen framför sig att hon kunde rulla upp gardinen remote när man själv har sovmorgon, så man måste fundera en extra gång på var man installerar dem...
...å andra sidan gäller ju isf även det omvända - att jag själv kan rulla upp den remote

Martin | Switch King