Hittar inte enheterna.

Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Post Reply
ypzilon
1 star
1 star

Hittar inte enheterna.

Post by ypzilon » Sat 11 Feb 2012, 00:35

Jag kör SK server 2.0.2 & client 2.0.1 i W7 64-bit.
Hade först problem med att enheterna saknades i Telldus Center, när jag inte fick bukt med problemet provade jag med att ta bort både SK & TC. Efter ominstallation får jag fortfarande samma meddelande.
Jag har försökt radera enheterna under SK i registret och xml-filerna under ProgramData. Men enheterna ligger kvar både i TC och SK.

Om jag vid uppstart av SK väljer att ta bort enheterna får jag ett felmeddelande att "An error occured when clicking OK in the Keep/Delete Missing Devices window".
Väljer jag istället att behålla dem och lägga till dem i TC får jag meddelande att "Objektreferensen har inte angetts till en insats av ett objekt" följt av ytterligare ett meddelande att "An error occured when loading the Switch King client. Switch King will be closed" och slutligen "An error occured when closing Switch King. Objektreferensen har inte angetts till en instans av ett objekt".

Martin
Administrator
Administrator

Re: Hittar inte enheterna.

Post by Martin » Sat 11 Feb 2012, 08:49

Se här för information om vad vi behöver veta:
viewtopic.php?f=10&t=20&p=70#p70

Framför allt kan loggfilerna vara av intresse, men även info om vilken version av TC du kör eftersom en hel del problem ska vara åtgärdade i 2.1.1.
Martin | Switch King

ypzilon
1 star
1 star

Re: Hittar inte enheterna.

Post by ypzilon » Sat 11 Feb 2012, 12:17

Avinstallerade allt, rensade registret på allt som hörde till TC och SK. Efter ominstallation funkade det.

Post Reply