Jag har ett par IR i övre och nedre hallen som ska skicka signaler till SK och sedan baserat på klocklslag etc så tänds olika lampor. Har inga problem med regler eller scheman. Däremot skickar inte IR någon signal!
Det funkade tidigare... om jag kopplar om set/del så skickas signaler och jag ser Duon flämta och likaså datakällan ändras. Men den bryr sig inte om rörelse.. Några idéer vad som kan vara fel?
* Nya batterier
* Satt till 3m, fullt ljus (solen), 1minut
IR deckare sänder inget
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- 2 stars
-
- Administrator
Re: IR deckare sänder inget
Har också upplevt/upplever liknande.
Dels med utomhusdetektorn, där man inte kan ställa in ljusnivån med knapp utan måste ge detektorn en omgång med ficklampa för att ange ljusnivån, men också med en av detektorerna för inomhusbruk som verkar väldigt opålitlig när det gäller rörelse.
Antar att din detektor inte har någon lysdiod som signalerar att den känner av rörelser (vilket utomhusdetektorn har...)?
Dels med utomhusdetektorn, där man inte kan ställa in ljusnivån med knapp utan måste ge detektorn en omgång med ficklampa för att ange ljusnivån, men också med en av detektorerna för inomhusbruk som verkar väldigt opålitlig när det gäller rörelse.
Antar att din detektor inte har någon lysdiod som signalerar att den känner av rörelser (vilket utomhusdetektorn har...)?
Martin | Switch King
-
- 2 stars
Nej precis, det är en inomhus deckare. Vad har du gjort för att komma runt? Kan man "boota om" den?
-
- Administrator
Har inte kommit runt detta med den detektor som spökar, men den belysning den styr är mer "nice to have" så det gör inte så mycket om den inte alltid tänds.Micke N wrote:Nej precis, det är en inomhus deckare. Vad har du gjort för att komma runt? Kan man "boota om" den?
Den sitter också så att den kan se ett fönster (dock inte i markplan) och jag antar att det kan spela med i "ovilligheten".
Martin | Switch King
-
- 3 stars
Jag har också utomhus-deckaren från Nexa. Har även jag problem med att den bara sänder när det är mörkt. Hur menar du att du ställde in den med en ficklampa, Martin?Martin wrote: Dels med utomhusdetektorn, där man inte kan ställa in ljusnivån med knapp utan måste ge detektorn en omgång med ficklampa för att ange ljusnivån, men också med en av detektorerna för inomhusbruk som verkar väldigt opålitlig när det gäller rörelse.
-
- Administrator
Stark ljuskälla direkt mot detektorn samtidigt som man trycker in "luxknappen" som döljer sig under gummilisten under detektorn (längst fram).fabz wrote:Jag har också utomhus-deckaren från Nexa. Har även jag problem med att den bara sänder när det är mörkt. Hur menar du att du ställde in den med en ficklampa, Martin?Martin wrote: Dels med utomhusdetektorn, där man inte kan ställa in ljusnivån med knapp utan måste ge detektorn en omgång med ficklampa för att ange ljusnivån, men också med en av detektorerna för inomhusbruk som verkar väldigt opålitlig när det gäller rörelse.
Martin | Switch King
-
- 3 stars
aaaah. Ska testas omgående!Martin wrote:Stark ljuskälla direkt mot detektorn samtidigt som man trycker in "luxknappen" som döljer sig under gummilisten under detektorn (längst fram).fabz wrote:Jag har också utomhus-deckaren från Nexa. Har även jag problem med att den bara sänder när det är mörkt. Hur menar du att du ställde in den med en ficklampa, Martin?Martin wrote: Dels med utomhusdetektorn, där man inte kan ställa in ljusnivån med knapp utan måste ge detektorn en omgång med ficklampa för att ange ljusnivån, men också med en av detektorerna för inomhusbruk som verkar väldigt opålitlig när det gäller rörelse.