alealvag wrote:När det gäller servern så är det en Poweredge 2600 server med 3gb RAM och dubbla Xeon 2,8GhZ. Ser ut som att Switch king service host ligger stadigt på ca 97 000K
Kraften i servern är det ju inte direkt något fel på

97 000k låter lite mycket i mina öron, även om det inte är överdrivet på något sätt. Jag har själv runt 50 000k (i Windows, 12 000k i Linux...) med 25 enheter, och ca 10 datakällor.
Gissningsvis så är det "Scenarioknapp" som faktiskt gör att minnet åker upp.
Dessa 97 000k bör dock inte i sig leda till minnesfel. Jag skulle prova nya Telldus-betan om det är så att minneshanteringen är förändrad där...
alealvag wrote:Jag borde kunna sätta den på åtminstone 5 min, eller hur? Eller finns det ett bättre sätt att göra detta på?
Ett par minuter bör du kunna skruva upp denna. Det finns också ett plugin - AutoResetValuePlugin - som gör att Switch King återgår till ett default-värde (exempelvis felvärdet) efter en viss tid. Om du använder pluginet så kan du sätta en oändlig giltighetstid på värdet istället eftersom ett tryck på knappen i sovrummet gör att scenariot startas och att datakällan "faller tillbaka" till ett grundvärde efter en viss tid.