Ok situationen är:
Jag har semester och kl är 7 på morgonen. Och min simulerade soluppgång som jag har på arbetsdagar drar igång. Det är ett 7 fasers uppdimningsschema för sovrumsbelysningen. Urrrk, jag är ju ledig och vill sova längre! Ok, inga stora problem, plockar upp iPhonen och växlar till standard scenariot "alla stoppade" och försöker somna om. 2 minuter senare tänds lampan igen på 30%... WTF? Ok, jag sätter lampan manuellt på Av i Switch King i iPhone. Försöker somna om. 2 minuter senare blir det 40% ljust!
Ok ni fattar nog att mitt humör närmar sig dåligt morgonhumör nu, jag tvingas stå ut med den jäkla väckningen vad jag än provar från iPhonen. Först efter 15 minuter när "soluppgången" nått 100% kan jag stänga av lampan för sjunde gången. Synd att det är liiite svårt att somna om då

1. Borde inte scenariot "Alla stoppade" verkligen vara alla enheter stoppade? Om jag ville att enheterna skulle reagera på schemalagda händelser skulle jag växla till scenariot "Alla enligt schema".
2. Finns det något sätt att få manuellt Av på en enhet att faktiskt hindra schemalagda händelser?