Försökte få in det i bugnet men det visar sig att jag har inga sådana rättigheter att anmäla ett fel så det får bli här istället
Efter att ha försökt lägga till en enhet en strömkontakt av modell Nexa vilket inte i till läggnings skedet ville lära sig koden har hänt innan men nu hände det mer ett felmeddelande när jag trycker på lär mig knappen ( An error occured when clicking Lern button ) och felkod
System.Exception
Level 1) Failed to send Learn command.
StackTrace for Level 1:
vid SwitchKing.Client.GUI.UserControls.DeviceTypeControlTC2.btnLearn_Click(Object sender, EventArgs e)
Har även problem med en Nexa rörelsesensor efter uppgradering av Telldus center 2.1.0a och de nya från swich king klient 2.0.0.19 server 2.0.0.34
den reagerar bara ibland men binder jag den direkt till mottagaren så funkar den som den skall.
Fel efter att ha lagt till en enhet
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- Administrator
Re: Fel efter att ha lagt till en enhet
När felet "Failed to send learn command" kommer från servern är det egentligen Telldus Service som rapporterar att kommandot av någon anledning inte kunde skickas.
Troligtvis är det Telldus Service som har slutat svara. Telldus tittar på detta problem just nu.
(eftersom Switch King v2 nu är släppt flyttar jag denna tråd till support)
Troligtvis är det Telldus Service som har slutat svara. Telldus tittar på detta problem just nu.
(eftersom Switch King v2 nu är släppt flyttar jag denna tråd till support)
Martin | Switch King