Problem med usb och Tellstick Duo

Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Post Reply
RealElwood
3 stars
3 stars

Problem med usb och Tellstick Duo

Post by RealElwood » Wed 05 Feb 2014, 07:47

Jag har problem med främst två enheter som ansluts via USB till min dator med W8.1. Den ena är en Tellstick Duo, när W8.1 var nyinstallerat fungerade allt som det skulle i ca 1 vecka, nu syns den 10 sek i enhetshanteraren sedan får den ett utropstecken och det står att den ej kan startas.

Den andra är en 3D mus, fungerar fint på jobbet men inte hemma, lysdioderna i den tänds inte ens upp.

Jag kan ju ta den enkla vägen och köra en reset på systemet och se om det fungerar efter det, men jag misstänker att det kommer komma tillbaka igen.

Har ett Logitech tb+mus anslutet via usb utan problem.

Är det fler som har problem med W8 eller W8.1 och sin tellstick, eller har en ide om var jag ska börja leta?

Videonisse
2 stars
2 stars

Re: Problem med usb och Tellstick Duo

Post by Videonisse » Wed 05 Feb 2014, 23:13

Kan vara strömmatningsproblem, prova koppla in en strömmatad USB-hub och anslut Duon via den.

RealElwood
3 stars
3 stars

Post by RealElwood » Thu 06 Feb 2014, 10:33

Grejerna sitter direkt in i datorn utan hub.

Jag kanske har löst det, hade inte Tellsticken hemma igår. Det fanns enligt enhetshanteraren en icke identifierbar ansluten enhet, avinstallerade dess drivrutiner då fungerade spaceballen igen (dock utan lysdioder). Ska prova med Tellsticken ikväll och se om den hoppar igång igen, tbc.

RealElwood
3 stars
3 stars

Post by RealElwood » Fri 07 Feb 2014, 07:33

Det löste sig, det är någon enhet i datorn, antagligen på moderkortet som W8 inte hittar drivrutiner för och den ställer till det för vissa anslutna USB enheter.

Nu gäller det bara att identifiera vad det är, varje omstart av datorn resulterar i samma resultat.

Post Reply