Styra Switchking ifrån Symphony

Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Post Reply
kyrkbymannen
1 star
1 star

Styra Switchking ifrån Symphony

Post by kyrkbymannen » Thu 02 Jan 2014, 18:23

Hej,

Jag önskar styra switchking ifrån mitt kamerasystem.

Mitt CCTV system kan jag hantera utan och innan, det heter Aimetis Symphony, men jag vet tusan inte hur jag skall få switchking att trigga när symphony skjuter ut larmet och vilken larmtyp jag bör använda i Symphony. Jag kan använda olika larmtyper på mitt CCTV system för att skicka utdata. Har bifogat 3 bilder med tre typer, jag förstår att FTP är lite långsökt för att trigga switchking med, men TCP eller "run program" varianten borde kirra det?

Symphony och Switchking trivs utmärkt på att köras på samma dator, så adressen är switchking, däremot har jag ju inloggning på switchking och undrar om det på något sätt skall anges under TCP på symphony.

Någon snäll herre som kan ge mig ett kort litet tip
TCP.jpg
s?
program.jpg
[attachment=0]ftp.jpg[/attachmen :banghead:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Martin
Administrator
Administrator

Re: Styra Switchking ifrån Symphony

Post by Martin » Fri 03 Jan 2014, 09:58

Du borde kunna använda kommandot "ECHO" för att putta ut ett larm till en fil som du sedan läser in med Switch King.

Om du öppnar en kommandoprompt i Windows och skriver exempelvis:

Code: Select all

echo Larm > C:\temp\mittlarm.txt
...så kommer filen "mittlarm.txt" att skapas i C:\temp och du kan sedan hämta in den som en datakälla och läsa ut texten "Larm".

I ditt fall bör du kunna skriva in texten till höger om fältet "Executable name" (den med "cmd.exe" i), och sedan ange "\C ECHO Larm > C:\temp\mittlarm.txt" i Arguments-fältet.

...kanske
Martin | Switch King

Post Reply