Hej,
Jag blir aldrig riktigt klok på regler, scheman, scenarios...
Vill åstadkomma följande...
Har ett kallgarage där jag mäter och tar in temperaturen i SK som en datakälla.
Har ett element som jag vill ska gå på när temperaturen är mindre än 5 grader och jag vill att det ska vara igång i 30 minuter även om tempen stiger. oavsett tid på dygnet.
Hur skapar jag en sådan regel?
/Stefan
Regler och Scheman
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- 3 stars
Regler och Scheman
Windows 7, 15 Enheter, 16 Datakällor, 1-Wire, Tellstick DUO, Switch King v2.xx, iPhone 4, IIS,
MSN: stefan.krantz@hotmail.com
MSN: stefan.krantz@hotmail.com
-
- Administrator
Re: Regler och Scheman
Regeln ska vara "på om < 5 grader" samt ha en "minsta tid för uppfyllnad" som är 30 minuter. Det gör att när schemat väl aktiverar enheten så är den på i som minst 30 minuter oavsett hur temperaturen stiger eller sjunker under de 30 minuterna från det att temperaturen sjönk under 5 grader.
Du kan använda hysteres om det är just på/av/på/av... du vill komma undan. En regel med "på om < 5 grader" med hysteres satt till "3 grader" ger att enheten slår på när temperaturen är lägre än 5 grader och stängs av då 8 grader uppnåtts.
Du kan använda hysteres om det är just på/av/på/av... du vill komma undan. En regel med "på om < 5 grader" med hysteres satt till "3 grader" ger att enheten slår på när temperaturen är lägre än 5 grader och stängs av då 8 grader uppnåtts.
Martin | Switch King