Spørsmål vedrørende failsafe

Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Post Reply
breakfingah
1 star
1 star

Spørsmål vedrørende failsafe

Post by breakfingah » Wed 21 Aug 2013, 22:09

Hei,

Først og fremst håper jeg at dere forstår norsk, hvis ikke har vi et kjempeproblem :)

Jeg bruker switchking til å kontrollere temperatur i et kjøleskap og en fryseboks i sammenheng med ølbrygging. Dette fungerer egentlig veldig flott, men det er et par ting jeg er skeptisk til:
Jeg har satt en group schedule som sier at fryseboks skal skrus på dersom temperatur overstiger 8 grader celcius, noe som fungerer ypperlig. Problemet mitt er at min temperatursensor i enkelte tilfeller velger å ikke sende informasjon til min tellstick. Dette vil si at jeg havner i en situasjon hvor sist mottatte status fra temp-sensor er at den var over 8 grader, som fører til at fryseren skrus på, og forblir påskrudd.

Er det noen mulighet å opprette et scenario dersom Switch King ikke mottar noen signaler fra datasources? På denne måten kan jeg si til switch king: "Skru av frysen dersom du ikke mottar signaler fra temperatursensoren".

Martin
Administrator
Administrator

Re: Spørsmål vedrørende failsafe

Post by Martin » Thu 22 Aug 2013, 13:25

Det är detta som du har "förfallotid" till. Om du anger en förfallotid för datakällan som säger exempelvis "08:00" (= 8 timmar) och ett felvärde som är satt till (exempelvis) "20" så kommer datakällan att rapportera "20" om du inte får in ett värde på 8h.
Martin | Switch King

Post Reply