Hej!
Jag kör Switch King 3.1.0.1 och server 3.2.1.0 (databas 2.5.5) med Telldus Center 2.1.1 och en Tellstick Duo.
Idag raderade jag en enhet jag inte längre ska änvända, i Telldus Center. Därefter skulle jag även radera den från Switch King men det gick inte alls för den försvann och bytte namn till "UNKNOWN". Kanske inte så konstigt.
"UNKNOWN" finns inte i listan när jag väljer "Ta bort enhet". Klickar jag på "UNKNOWN" dyker det upp en dialogruta som bl.a. säger att jag ska öppna Telldus Center och byta modell för enheten till en som stöds av Switch King och att jag inte får ta bort enheten innan jag först bytt modell. Det skadar databasen för Switch King.
Känns som moment 22 eftersom det inte finns någon okänd enhet i Telldus Center. Vad gör man nu?
Enhet "UNKNOWN"
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- Administrator
Re: Enhet "UNKNOWN"
Hej,
Något verkar ha misslyckats vid raderingen av enheten i TelldusCenter och Switch King för det ska gå fint att ta bort enheter i Telldus Center och att Switch King synkar detta. Ett tips framöver är dock att använda Switch King i första hand för att ta bort enheter.
Tyvärr har det nu uppstått ett moment 22
Switch King klarar i dagsläget inte av att ta bort enheter (som är "Unsupported") och alla kopplingar till enheten i databasen. Vi har med i backlogen att fixa detta, men för närvarande går det inte.
Om du har en fräsch backup på din databas för Switch King så kan du gå tillbaka till den för att komma runt problemet.
Något verkar ha misslyckats vid raderingen av enheten i TelldusCenter och Switch King för det ska gå fint att ta bort enheter i Telldus Center och att Switch King synkar detta. Ett tips framöver är dock att använda Switch King i första hand för att ta bort enheter.
Tyvärr har det nu uppstått ett moment 22

Om du har en fräsch backup på din databas för Switch King så kan du gå tillbaka till den för att komma runt problemet.
Tomas | Switch King
-
- 2 stars
Jag förstår. Tyvärr ingen backup på den här lilla maskinen som bara har till uppgift att köra hemautomationen. Bra tankeställare dock. Den är nu med i backupplanen
.
Vad är alternativet om jag prompt vill ha bort enhet "UNKNOWN"? Avinstallera SK och Telldus Center och börja om från början?

Vad är alternativet om jag prompt vill ha bort enhet "UNKNOWN"? Avinstallera SK och Telldus Center och börja om från början?
-
- 2 stars
Uppdatering. Det finns ju en mapp i som heter Backup i servermappen. Där hittade jag en DB från mars-12. Perfekt. Bara några regler och scheman som försvann. UNKNOWN är borta och allt är frid och fröjd igen 

-
- Administrator
Fint att det löste sig. Det stämmer att Switch King tar en backup på databasen i samband med att ny version av Switch King Server installeras.
Tomas | Switch King