Hej! Har lite problem med viloläget. Hur sköts detta mot windows 8? Trots att jag stängt av funktionen i switchking verkar den gå ner nattetid. Kyrssar jag ur tillåt att gå i viloläge, verkar den också inte göra som jag säger till den.
Anar att det är någon missynkning mellan schemalagda tjänster? Var felsöker jag vidare?
/Marcus
Senaste publika versioner av switchking client & server
Hur fungerar viloläget?
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- 3 stars
Re: Hur fungerar viloläget?
Lite Ping på denna
-
- Administrator
Re: Hur fungerar viloläget?
Hej,
Om du stängt av funktionen genom att avmarkera "Använd energisparfunktion" på fliken Energisparfunktion under Inställningar så ska Switch King inte kunna sätta datorn i energisparläge. Det är klienten som sköter om att sätta datorn i energisparläge så om du vill kontrollera att det inte är Switch King som söver datorn så kan du även prova att stänga av klienten helt. Stäng klienten genom att välja Avsluta på menyn Arkiv. Switch King-servern kommer att fortsätta att styra dina enheter även om klienten inte körs.
Om du stängt av funktionen genom att avmarkera "Använd energisparfunktion" på fliken Energisparfunktion under Inställningar så ska Switch King inte kunna sätta datorn i energisparläge. Det är klienten som sköter om att sätta datorn i energisparläge så om du vill kontrollera att det inte är Switch King som söver datorn så kan du även prova att stänga av klienten helt. Stäng klienten genom att välja Avsluta på menyn Arkiv. Switch King-servern kommer att fortsätta att styra dina enheter även om klienten inte körs.
Tomas | Switch King