Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
UffeJ
- 1 star

tomas wrote:
Kommer du ihåg om du hade TelldusCenter igång när du startade Switch King och programmet frågade om du ville behålla/ta bort enheterna i databasen?
Japp, och där verkade det bli lite strul.....fick en massa dubletter
Vi har sett att det ibland kan uppstå fel om TelldusCenter är igång och man importerar flera enheter på en gång.
Vad var Vardagsrum2 för typ av enhet?
Det är en NEXA PBR-2300
-
tomas
- Administrator

Tack för informationen! Nexa-enheten i sig ska inte vara några konstigheter så jag tror att problemet uppstod då TelldusCenter kördes samtidigt.
Instruktionen för serverflytt/ominstallation är nu uppdaterad:
http://www.switchking.se/sv/faq/36-inst ... nnan-dator
Tomas | Switch King
-
ypzilon
- 1 star

Jag har samma problem, det kommer efter att datorn varit i strömsparläge. Går man in och kollar på "tjänster" så är inte Switchking igång, startar man dem så funkar det ibland, annars får man starta om datorn.
Har W7 x64 och senaste versionerna av SW och TD. Allt fungerade klockrent innan jag formaterade datorn. =/
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
Martin
- Administrator

ypzilon wrote:Jag har samma problem, det kommer efter att datorn varit i strömsparläge. Går man in och kollar på "tjänster" så är inte Switchking igång, startar man dem så funkar det ibland, annars får man starta om datorn.
Har W7 x64 och senaste versionerna av SW och TD. Allt fungerade klockrent innan jag formaterade datorn. =/
Detta är ett känt problem med senaste versionen av Telldus Center och vet att Telldus arbetar med detta.
Martin | Switch King