Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
tomas
- Administrator

grahnen wrote:Det har hänt att när jag ansluter med klienten så har helt plötsligt en device tappat gruppen den tillhörde och ligger då under övriga, kommer ej ihåg men har även för mig att den tappade schemat med.
Detta har hänt två gånger på ca 1månad.
Känner inte igen detta... Har enhetens schema försvunnit eller är det kopplingar till gruppscheman som försvunnit?
När det gäller tappad grupp: Kan det vara så att enhetsgruppen tagits bort och senare lagts till igen?
Tomas | Switch King
-
grahnen
- 2 stars

tomas wrote:Känner inte igen detta... Har enhetens schema försvunnit eller är det kopplingar till gruppscheman som försvunnit?
När det gäller tappad grupp: Kan det vara så att enhetsgruppen tagits bort och senare lagts till igen?
Den hade halkat ur gruppen och om jag minns rätt så hade kopplingen till gruppscheman även försvunnit (vilket innebar att enheten aldrig skulle tändas). Jag har 2st gruppscheman på enheten kvällsbelysning och morgonbelysning. Jag gjorde ordning grupperna när jag uppgraderade och har ej rört dem sedan dess. Denna enhet som hade halkat ur kör vi mycket manuellt på både via telefon och webgränssnitt då den även laddar laptop
-
Martin
- Administrator

Låter onekligen mystiskt... Jag kan inte heller direkt påminna mig om att detta dykt upp tidigare, men någon gång ska ju alltid vara den första...
Enda gångerna som servern är inne och skruvar på grupptillhörighet och gruppscheman är när klienten startar upp, då informationen i Telldus Center synkroniseras med det som finns i Switch Kings databas.
Dock bör inga scheman eller grupptillhörigheter försvinna när det görs och en "riktig synkning" görs egentligen bara om data har förändrats i Telldus Center.
Om det har uppstått problem vid synkningen borde det stå något i Switch Kings loggfiler. Du har möjligtvis inte kvar dessa från den dag det inträffade (eller dagarna runt)?
Martin | Switch King