Jag har Tellstick Duo, batch 3, Telldus center 2.1.1 med senaste uppdateringen av TelldusService.exe och TelldusCore.dll (okt 2012).
Switchking 3.2.0.0(server) och testar nu även beta SKClient 3.1.0.0.
Vad som fortfarande hänger kvar, trots uppdaterad server, är att ibland missar systemet rörelsegivares signal.
Ett tag så hade jag många upprepade signaler men det kan ha berott på att jag hade två Extenders(Nexa), som verkade kunna stå och bolla signmaler fram o tillbaka, vilket stressade Tellstick och säkert även SK. Men jag stängde av den ena och nu får jag inte det problemet med upprepade signaler. Men en rörelsegivare kan ge en ON-signal, vilket förstärks av extendern, och sedan missas OFF signalen, när väl sensorn bör sända ut den. Kan det vara så att om många signaler haglar runt Tellsticken så kan den missa en signal. För i loggen står Datakällan (sensorn) fortfarande på ON.
Kan man styra så att Tellsticken fångar snabbt men att man hinner med att läsa av stacken med SK?
Tellstick/SK missar ibland signal
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- Administrator
Re: Tellstick/SK missar ibland signal
Switch King läser aldrig av inkommande signaler via exempelvis en stack - Telldus API:er ropar på Switch King när signal detekteras. Det finns många alternativa orsaker till en missad signal - flera samtidiga signaler som gör att Duo inte kan tolka inkommande signal, räckviddsproblem etc.
På samma sätt som en del mottagare har svårare att fånga upp On än Off (eller tvärtom) kan det bli samma sak på Duo-sidan.
Som första steg skulle jag flytta Duon en eller ett par meter bara för att se om det ger effekt. Annars bör du ta hjälp av AutoResetValue-plugin, som kan sätta datakällan till "Off" efter viss tid (om ingen "konkurrerande signal" har kommit in).
På samma sätt som en del mottagare har svårare att fånga upp On än Off (eller tvärtom) kan det bli samma sak på Duo-sidan.
Som första steg skulle jag flytta Duon en eller ett par meter bara för att se om det ger effekt. Annars bör du ta hjälp av AutoResetValue-plugin, som kan sätta datakällan till "Off" efter viss tid (om ingen "konkurrerande signal" har kommit in).
Martin | Switch King
-
- 1 star
Tack för tipset. Ska testa det!
-
- 1 star
Har letat men hittar inget sådant plugin 

-
- 5 stars
Hej. det pluginet hittar du i din installationsmapp av SK servern.Idefixer wrote:Har letat men hittar inget sådant plugin
-
- 1 star