Hej. Jag har ett scenario som har en förfallotid på 6 min. när tiden gått ut ska tidigare scenario aktiveras, men jag får följande error i loggen; BusinessAccess - Scenarios} --<Warning> -- 2012-03-26 05:10:32 -- The database contained an active scenario, but the active scenario is'nt found first in the Scheduled Scenarios list.
{BusinessAccess - Scenarios} --<Error> -- 2012-03-26 05:10:32 -- The database contained an active scenario, but the active scenario is'nt found in the list of Scheduled Scenarios.
{BusinessAccess - Scenarios} --<Error> -- 2012-03-26 05:10:32 -- The database contained an active scenario, but the active scenario is'nt found in the list of Scheduled Scenarios.
{BusinessAccess - Scenarios} --<Error> -- 2012-03-26 05:10:33 -- The database contained an active scenario, but the active scenario is'nt found in the list of Scheduled Scenarios.
{BusinessAccess - Scenarios} --<Error> -- 2012-03-26 05:10:33 -- The database contained an active scenario, but the active scenario is'nt found in the list of Scheduled Scenarios.
Fel vid återgång scenario
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- Administrator
Re: Fel vid återgång scenario
Kan du återskapa detta hela tiden hos dig eller har det hänt någon enstaka gång?
Har du många scenarion i ditt system som samverkar och kanske startas med regler?
Jag gjorde ett litet test på min installation och det funkade fint, men du kanske har en mer komplicerad setup.
Har du många scenarion i ditt system som samverkar och kanske startas med regler?
Jag gjorde ett litet test på min installation och det funkade fint, men du kanske har en mer komplicerad setup.
Tomas | Switch King
-
- 3 stars
Skickade databas och senaste logfilen till dig
-
- Administrator
Provade att köra din databas och det funkade bra att köra scenariot med 6 min förfallotid. Switch King avslutade scenariot och gick tillbaka till föregående.
Loggfilen gav inte så mycket ledtrådar heller, men om du kör med Debug påslaget och detta inträffar så får vi lite mer att gå på. Har du möjlighet att skicka en sådan loggfil för när detta inträffar?
(key="logSeverityThreshold" value="Debug" i SwitchKing Service Host.exe.config)
Loggfilen gav inte så mycket ledtrådar heller, men om du kör med Debug påslaget och detta inträffar så får vi lite mer att gå på. Har du möjlighet att skicka en sådan loggfil för när detta inträffar?
(key="logSeverityThreshold" value="Debug" i SwitchKing Service Host.exe.config)
Tomas | Switch King
-
- Administrator
Problemet gäller egentligen enbart vad som visas i loggfilen. Switch King i sig fungerar korrekt och återgång till föregående scenario fungerar.
Då vi inte kunde återskapa felmeddelandena i loggfilen så låter vi detta vara tills vidare och betraktar det som ett skönhetsfel i loggen.
Då vi inte kunde återskapa felmeddelandena i loggfilen så låter vi detta vara tills vidare och betraktar det som ett skönhetsfel i loggen.
Tomas | Switch King