Tända lampa vid facebook notifikation?

Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Post Reply
png
1 star
1 star

Tända lampa vid facebook notifikation?

Post by png » Tue 24 Jan 2012, 19:08

Hejsan!

Jag tänkte höra, jag gör säkert något fel. Jag har gjort en webbsida som spottar ur sig hur många notifikationer jag har på facebook. Kopplat detta till en datakälla och läser in det i switchking, so far so good.

Nu vill jag att en lampa tänds när jag har > 0 notifikationer och släcks när jag har 0. Därför har jag gjort två scenarior, ett som heter "Har notifikationer" och ett som heter "Har inga notifikationer", med två regler > 0 och 0 från min datakälla. Nu är det så, att det verkar som det bara fungerar första gången, när enheten går på schema, men sen väl i sceneriot "Har notifikationer" så släcks aldrig lampan.

Några idéer?

fridde
3 stars
3 stars

Re: Tända lampa vid facebook notifikation?

Post by fridde » Tue 24 Jan 2012, 20:12

Låter som problemet med prioriteringar. Det går inte att ha villkor för att byta direkt mellan två scenarion.

Du kan köra det där direkt med ett gruppschema istället.

Kul idé! :-D

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

tomas
Administrator
Administrator

Post by tomas » Tue 24 Jan 2012, 20:46

Instämmer med fridde. Ett gruppschema med regel "Notifikationer > 0" passar bättre för detta. Det ger dig dessutom möjlighet att bestämma när på dygnet du vill att lampan ska vara tänd (när det finns notifikationer).
Tomas | Switch King

pethson
2 stars
2 stars

Post by pethson » Thu 26 Jan 2012, 14:45

Kul grej, har du lust att dela med dig av hur du gjort sidan för notifieringarna? Skulle vara kul att se!

///Peter!

png
1 star
1 star

Post by png » Thu 26 Jan 2012, 15:20

Hej!

Absolut! Jag gjorde ett litet PHP-script med facebookintegration i som bara visar en siffra som motsvarar antal notifikationer. Om någon är intresserad kanske jag kan öppna för fler?

Post Reply