Tellstick Duo händelselogg

Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Post Reply
Ulf
3 stars
3 stars

Tellstick Duo händelselogg

Post by Ulf » Thu 19 Jan 2012, 10:57

Har installerat beta versionen till Tellstick Duon, men jag fick fortfarande en krasch på Tellstick Duo Händelselogg i Switch King. Bifogar felmeddelande samt serverlogg. Undrar lite om kraschen påverkar systemet, menar om mottagande signaler inte registreras vid krasch.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Martin
Administrator
Administrator

Re: Tellstick Duo händelselogg

Post by Martin » Thu 19 Jan 2012, 11:09

Detta är en serverbugg som har att göra med att klienten inte kan hämta historiken över insamlade Duo-händelser från servern.
Det påverkar alltså inte Switch Kings "insamlingsförmåga" när det gäller att samla in signaler som Duon snappar upp.

Jag har själv upplevt detta någon gång... Har du många givare som kan skicka signaler?

http://bugnet.switchking.se/Issues/Issu ... spx?id=289
Martin | Switch King

Ulf
3 stars
3 stars

Post by Ulf » Thu 19 Jan 2012, 11:17

Jag har 2 st. Nexa skymningsrelä, 1 st. dörrklocka och en temperaturgivare från Jula som jag använder. Men sedan finns det ytterligare temperaturgivare som inte är kompatibla med Duon men det verkar som om signalen ändå fångas upp fast med obrukbara värde.

Martin
Administrator
Administrator

Post by Martin » Thu 19 Jan 2012, 11:38

När jag har stött på felet så fungerar det att gå till funktionen för att skapa en ny datakälla som baseras på Duo-signaler. Då får man historiken över mottagna signaler och kan välja att skapa en ny datakälla baserat på dessa.
Om du har möjlighet att bekräfta att den vyn fungerar till skillnad från Duons händelselogg så vore det ytterligare ett kvitto som vore bra att ha... :wave:
Martin | Switch King

Ulf
3 stars
3 stars

Post by Ulf » Thu 19 Jan 2012, 12:45

Uppdaterade Duon vilket jag inte hade gjort. Startade om allt och fungerade som det skulle. Var inne och läste ditt svar i forumet. Gick tillbaka för att kolla och då var det samma med händelseloggen(krasch), provade att lägga in ny datakälla men får samma fel där. Inga värde utan en krasch även där.

Tillägg: Var och tvingade på mitt ena skymningsrelä för att se om det fungerade, vilket det gjorde. Testade händelseloggen och krasch som innan, men testade även att starta ny datakälla och till min förvåning så kom det värde nu. Jag har inte startat om något under tiden. Spökfel?

Ulf
3 stars
3 stars

Post by Ulf » Fri 20 Jan 2012, 17:26

Ville bara säga efter att fungerat i ett dygn så kraschar händelseloggen igen. Fungerar dock vid ny datakälla!

Efter ytterligare ett dygn funkar allt utan omstart av något :?: :banghead: Detta bådar dock gott för nya Telldus drivern!

Post Reply