Installerade nya SK server ikväll och fick genast problem (Win7).
Den första starten gick bra. Men när jag skulle in och ändra en sak i en Datakälla och trycka på OK dök ett felmeddelande upp:
Den begärda kanalen nådde tidsgränsen medan den väntade på ett svar efter 00:00:59.9843999... bla, bla, bla...
Startade om datorn.
Switch King ville inte starta. Jag såg att den försökte starta men efter 1 minut gav den upp med 2 felmeddelanden.
1:An error occured when loading the Switch King client. Switch King will be closed.
2: Den begärda kanalen nådde tidsgränsen medan den väntade på ett svar efter 00:01:00... bla, bla, bla...
Vet nån vad det beror på?
Error... when loading... when clicking Next/OK
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- 2 stars
-
- Administrator
Re: Error... when loading... when clicking Next/OK
Behöver mer information om detta för att kunna ge något tillbaka...
Vad gjorde du för ändring på datakällan? Finns det någon information i Switch Kings loggfiler? Fungerar det att skicka signaler via Telldus Center?
Vad gjorde du för ändring på datakällan? Finns det någon information i Switch Kings loggfiler? Fungerar det att skicka signaler via Telldus Center?
Martin | Switch King
-
- 2 stars
På datakällan bockade jag av "Använd förfallotid".
Ja det finns information om error i logfilerna men jag förstår dom inte. Jag kollade aldrig om det gick att skicka signaler via Telldus Center. Istället gick jag tillbaka och installerade SK Server 2.0.0. Då fungerade allt som vanligt igen.
Vill du att jag ska skicka loggfiler och skärmdumpar med felmeddelandena till dig?
Ja det finns information om error i logfilerna men jag förstår dom inte. Jag kollade aldrig om det gick att skicka signaler via Telldus Center. Istället gick jag tillbaka och installerade SK Server 2.0.0. Då fungerade allt som vanligt igen.
Vill du att jag ska skicka loggfiler och skärmdumpar med felmeddelandena till dig?
-
- Administrator
Om man gör detta på en datakälla som man har använt en längre tid och som har många insamlade värden så kan detta ta lång tid att hantera för servern.sonomats wrote:På datakällan bockade jag av "Använd förfallotid"
Alla insamlade värden ska hämtas upp, gås igenom, få ny "förfallotid" och därefter sparas ned. Databasmotorn som Switch King använder gör att detta kan ta lång tid.
Eftersom allt görs på en gång ska du däremot inte stöta på problemet nästa gång som servern startar upp eftersom den då inte "vet om" att du gjorde en ändring på förfallotiden strax innan.
Det förklarar inte heller de 90% på Telldus Center så det känns som om vi har en kombination av två problem.
Skulle uppskattas... Allt har ju förbättringspotential, och loggfilerna skulle hjälpa mig att bekräfta teorin om att det var just inställningen på datakällan som var orsaken.sonomats wrote:Vill du att jag ska skicka loggfiler och skärmdumpar med felmeddelandena till dig?

Martin | Switch King