Ändrar schemaläggning
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- 3 stars
Ändrar schemaläggning
Innan version 2 kunde jag via min handdator med RemoteControll II via Eventghost och bluetooth stänga av och på mina enheter utan att läget "Enl. Schema" ändrades i Switch King. När jag gör det nu så ställer det om sig till på eller av efter vad jag valt. Den schemalagda funktionen stängs av. Gör jag något fel eller är det ändringen från 1 till 2 versionen som ställer till det?
-
- 3 stars
Re: Ändrar schemaläggning
Förstår inte riktigt vad du menar... men...
Tror du måste gå in i Scenariot och välja att alla andra enheter ska vara opåverkade..
Tror du måste gå in i Scenariot och välja att alla andra enheter ska vara opåverkade..
Windows 7, 15 Enheter, 16 Datakällor, 1-Wire, Tellstick DUO, Switch King v2.xx, iPhone 4, IIS,
MSN: stefan.krantz@hotmail.com
MSN: stefan.krantz@hotmail.com
-
- Administrator
Är inte heller med riktigt på vad du menar...
Om du inte använder scenario så antar jag att du gick in och tände/släckte en enskild enhet? Från och med v0.7 av Switch King så går en enhet över från automatiskt läge/enligt schema till "semi-automatiskt läge" när du begär att enheten ska tändas från exempelvis Android-klienten, iPhone-appen eller Windows-klienten. Enheten behåller sitt semi-automatiska läge tills dess att Switch Kings stöter på nästa schemalagda händelse för just den enheten.
Då går istället enheten tillbaka till att köra enligt schema.
En lite längre (och bättre beskrivning) av detta finns här (den gäller alltså fortfarande):
http://www.switchking.se/sv/faq/42-oevr ... erna-i-v07
Om du inte använder scenario så antar jag att du gick in och tände/släckte en enskild enhet? Från och med v0.7 av Switch King så går en enhet över från automatiskt läge/enligt schema till "semi-automatiskt läge" när du begär att enheten ska tändas från exempelvis Android-klienten, iPhone-appen eller Windows-klienten. Enheten behåller sitt semi-automatiska läge tills dess att Switch Kings stöter på nästa schemalagda händelse för just den enheten.
Då går istället enheten tillbaka till att köra enligt schema.
En lite längre (och bättre beskrivning) av detta finns här (den gäller alltså fortfarande):
http://www.switchking.se/sv/faq/42-oevr ... erna-i-v07
Martin | Switch King
-
- 3 stars
Om jag har ett senario där en lampa är tänd mellan 18:00 och 23:00 så kunde jag släcka den med Eventghost (via handdator) t.ex. 21:00 och lampan startade automatiskt nästa dag 18:00. Nu stänger Eventghost tydligen ner senariot för lampan till av i Switch King och den startar inte om automatiskt. Kan väll inte sätta den att vara opåverkad för då tänder den ju inte om automatiskt nästa dag?
-
- Administrator
Hur startar du ditt scenario exakt kl 18:00? Det är inte så att du menar att du har ett schema som håller lampan tänd mellan 18:00-21:00?
Hur kommunicerar Event Ghost med Switch King? Via Switch Kings Command Line-verktyg eller via ett plugin till Event Ghost som utvecklats av någon annan?
Hur kommunicerar Event Ghost med Switch King? Via Switch Kings Command Line-verktyg eller via ett plugin till Event Ghost som utvecklats av någon annan?
Martin | Switch King
-
- 3 stars
Har inte set innan att det ändras från schema till av respektive på. Men som du säger så ändras det tillbaka till schemalagd när nästa händelse inträffar. Fick väll lite överdriven panik då jag skall lämna frugan ensam ett tag med anläggningen. För mycket strul betyder hot om nedläggning. Så än en gång tack för upplysningen vilket för övrigt också gör att man kan stänga av manuellt utan att skymningsreläet slår till igen. Det var något jag verkligen hade längtat efter.
M.v.h. Ulf
M.v.h. Ulf