Och du har rätt på sharedDeivces i registret?
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Telldus\Devices]
@=""
"LastUsedId"=dword:00000025
"SharedDevices"=dword:00000001
SK skall ju kolal detta men man vet ju inte?
Switch King 2.0.0 tycker att Telldus tjänsten ej är startad.
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- 4 stars
-
- Administrator
Re: Switch King 2.0.0 tycker att Telldus tjänsten ej är star
Just detta, med att tjänsten inte är startad, kommer från Windows.
Vid uppstart av klienten frågar klienten, via servern, efter status på Telldus-tjänsten. Om Windows inte svarar att tjänsten körs så går klienten inte vidare.
Detta är alltså inte något specifikt för just Telldus...
Finns det möjligtvis något i loggarna för klienten?
När det gäller "Shared Devices" så är inte detta aktuellt. I 2.1.0 så försvann möjligheten att byta mellan privata och delade enheter. Alla enheter är numera delade i Telldus Center.
Vid uppstart av klienten frågar klienten, via servern, efter status på Telldus-tjänsten. Om Windows inte svarar att tjänsten körs så går klienten inte vidare.
Detta är alltså inte något specifikt för just Telldus...
Finns det möjligtvis något i loggarna för klienten?
När det gäller "Shared Devices" så är inte detta aktuellt. I 2.1.0 så försvann möjligheten att byta mellan privata och delade enheter. Alla enheter är numera delade i Telldus Center.
Martin | Switch King
-
- 1 star
Om jag frågar tjänsten om status med WMI så svarar den running
Finns det flera loggar?
Dom enda loggar jag hittar är under C:\Program Files (x86)\Switch King\Switch King Server\LogWMIC SERVICE where caption="Telldus Service" get state
Finns det flera loggar?
-
- 1 star
Nu har jag provat att avinstallera 2.0.0 samt raderat Switch King mappen och sedan installera 1.10.1 och då fungerar det utmärk. Så jag får väl ligga kvar på den gamla ett tag til
Jag skall försöka återskapa felet på min labb maskin så kan jag felsöka på den istället.

Jag skall försöka återskapa felet på min labb maskin så kan jag felsöka på den istället.
-
- Administrator
@Svartbacken,
Finns det någon mer tjänst på din maskin som heter något med "telldus"? Klienten kollar inte efter exakt "TelldusService" i dagsläget, vilket nog kan behövas inser jag nu...
Finns det någon mer tjänst på din maskin som heter något med "telldus"? Klienten kollar inte efter exakt "TelldusService" i dagsläget, vilket nog kan behövas inser jag nu...
Tomas | Switch King
-
- 1 star
Japp det var där problemet var. Jag hade labbat lite med Telldus och skapat en tjänst som hette TelldusCenter. När jag raderade den så började det fungera.tomas wrote:@Svartbacken,
-
- Administrator
Kanon! Bra att det löste sig och tack för att du delade med dig när du fick det löst! 

Martin | Switch King