tellstick duo og scenarie
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- 1 star
Re: tellstick duo og scenarie
Så länge man inte kan ha flera scenarior igång samtidigt (motorvärmaren, IR-styrda ljuset i hallen och filmkvällen kan ju faktiskt behöva aktiveras oberoende av varandra...
) så kommer jag fortsätta att jobba enbart med scheman och regler. Lite mera meck kanske men ger mig totalkoll över vad som händer.

-
- 3 stars
"Övergångsscenariot bör alltså aktiveras av "Off"?"
Fattar inte, var hittar jag övergångsscenario?
Fattar inte, var hittar jag övergångsscenario?
Windows 7, 15 Enheter, 16 Datakällor, 1-Wire, Tellstick DUO, Switch King v2.xx, iPhone 4, IIS,
MSN: stefan.krantz@hotmail.com
MSN: stefan.krantz@hotmail.com
-
- Administrator
Det är alltså ett vanligt scenario - inget speciellt med det annat än att det startas när det kommer en "Off"-signal (och måste ha en högre prioritet satt än scenariot som startades av "On").För att avsluta ditt "On-scenario" när det kommer en "Off"-signal så måste du tyvärr skapa en form av "övergångsscenario" - ett annat scenario som startar när det kommer en "Off"-signal.
Varaktigheten för det nya scenariot kan du sätta till 1 sekund, och ange att det efterföljs av automatik.
Martin | Switch King