Får inte switchking att fungera

Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Post Reply
Ollemagnus
1 star
1 star

Får inte switchking att fungera

Post by Ollemagnus » Wed 05 Oct 2011, 23:15

Hejsan. Fick min tellstick igår. Jag kan tända och släcka lampor med TelldusCenter men inte med switchking. Den hittar enheten/enheterna i SK men det händer ingenting när jag väljer tex "av". Jag har bytt port men det vart ingen skilldnad. Jag har även slagit av windowsbrandväggen.

Tack på förhand!

/Anton
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Martin
Administrator
Administrator

Re: Får inte switchking att fungera

Post by Martin » Thu 06 Oct 2011, 05:59

Du använder Switch King i kombination med Telldus Center 2.1.0. En hel del har ändrats i Telldus Center 2.1.0 jämfört med 2.0.4 och kombinationen av Switch King 1.10 och Telldus Center 2.1.0 stöds inte.

Från http://www.switchking.se:
För Switch King version 1.10 och tidigare rekommenderar vi att använda Telldus Center version 2.0.4. Vi har identifierat problem med exempelvis "åäö" i namn på enheter tillsammans med Telldus Center version 2.1.0 och Switch King. Använd därför version 2.0.4 av Telldus Center med Switch King 1.10 och tidigare.

Switch King version 2.0 kommer att fungera med senaste versionen av Telldus Center och just nu pågår testning av BETA-version som släppts till dem som anmält intresse för att testa. Vi har några problem som behöver lösas innan vi kan släppa en skarp version. Tack för att ni väntar!
Martin | Switch King

Post Reply