SK fungerar dåligt med magnetkontakter

Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Post Reply
cazz
3 stars
3 stars
Posts: 94
Joined: Mon 05 May 2014, 15:34

SK fungerar dåligt med magnetkontakter

Post by cazz » Wed 03 Dec 2014, 18:16

Köpte ett antal Proove magnetkontakter och har upptäckt att SK fungerar sådär med dessa.
TelldusCenter verkar reagera mycket bättre.

Kan vara att jag gjort något fel, är inte så enkelt att installera datakällor ibland på SK
För när jag trycker på knappen eller flyttar den ena delen av magnetkontakterna så skickas den tre olika ON och sen när man lägger tillbaka den så skickas den de tre igen men OFF.

TelldusCenter är enklare, bara trycka på scanner knappen och sedan på enheten sedan är det klart. Hade jag kunnat importera från TelldusCenter till SK så hade jag gått den vägen.

För SK hittar enheterna, det ser jag i loggen.

Vet inte riktigt vad man ska göra.

krambriw
4 stars
4 stars
Posts: 336
Joined: Thu 19 Jul 2012, 19:41

Re: SK fungerar dåligt med magnetkontakter

Post by krambriw » Wed 03 Dec 2014, 19:44

Hej,

Vet inte om du missat det men en möjlighet, om du nu inte får tips på hur du skall lösa aktuellt problem direkt i SK, är att gå via EventGhost (som du redan har installerat vad jag förstått?). Lägg bara till TellStickDuo pluginnen och du får in dina magnetkontakter och annat i form av events. Med dessa kan du ju sätta dina datakällor i SK med hjälp av SwitchKing pluginnen...

mvh

cazz
3 stars
3 stars
Posts: 94
Joined: Mon 05 May 2014, 15:34

Re: SK fungerar dåligt med magnetkontakter

Post by cazz » Wed 03 Dec 2014, 21:26

Hej jo jag har sett att EventGhost hittar värdena från TelldusCenter att de ploppar in men har nu lagt in ditt plugin

Dock har jag liksom aldrig jobbat med att lägga in värden i SK från EvenGhost utan bara hämtat

Vet du var man kan läsa en guide hur man gör??

/Update

Tror jag inte fått ditt plugin att fungera riktigt,
Vad jag fattar så ska det komma fram en "blixt" när något ska hända i SK så jag kan dra över den från loggen men hag får bara en massa ! tecken information om vad som händer

/Update 2
Upptäckte att jag kör version 5 på Tellstick Duo och den nya är 12 så jag håller på att uppgradera.
Få se om det hjälper något

cazz
3 stars
3 stars
Posts: 94
Joined: Mon 05 May 2014, 15:34

Re: SK fungerar dåligt med magnetkontakter

Post by cazz » Wed 03 Dec 2014, 23:11

Nu fungerar det lite smidigare, inte riktigt 100% då den inte alltid få info (Vet inte varför det är bara ett trägolv i mellan) men fungerar bättre nu :)

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 39 guests