Jeg har en HP dc7800 Ultra-slim Desktop som kjører Switch King, EventGhost og TelldusCenter. Jeg sliter med at det går veldig tregt, noe jeg mistenker skyldes at maskinen har treg disk.
Når jeg ser på oppgavebehandling ser jeg at "SwitchKing Service Host.exe" bruker 50% av maskinens 2.66 GHz Core 2 Duo prosessor og har et minneforbruk på 500-900 MB.
Er dette normalt forbruk? Jeg vet at maskinen ikke er veldig kraftig, men hadde ikke trodd at Switch King skulle kreve så mye.
Maskinen har 2 GB ram og når Switch King peaker har den 80 MB ledig, noe som fører til at den skriver til pagefil på den trege disken.
Switchkings bruk av systemressurser
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- Administrator
Re: Switchkings bruk av systemressurser
Om Switch King tar mycket CPU så finns det i regel två möjliga orsaker:
Om du har enheter som helt saknar scheman bör du klicka ur inställningen som gör att enheten kan styras enligt schema. Det gör du under respektive enhet (val finns mellan scenario, schema, manuellt). ...men - som sagt - börja med att se över hur många värden du sparar.
- Många datavärden sparas
- Enheter saknar scheman
Om du har enheter som helt saknar scheman bör du klicka ur inställningen som gör att enheten kan styras enligt schema. Det gör du under respektive enhet (val finns mellan scenario, schema, manuellt). ...men - som sagt - börja med att se över hur många värden du sparar.
Martin | Switch King
-
- 2 stars
Jeg har tenkt at jeg kan bruke Switch King til å logge utetemperaturen over tid, så har derfor vært ganske raus med hvor mange verdier jeg har lagret.
Tenkte at jeg har nok av diskplass, men hvis alle historiske verdier blir liggende i RAM skjønner jeg hvorfor det går tregt.
Jeg så på databasen og når jeg kjører spørringen der 13 er id for føleren til utetemperatur og Switch King er satt til å lagre alle avlesninger i 1 år ser jeg at det er lagret 466404 verdier.
Jeg skal redusere antall avlesninger som lagres, men tenker også å lage et script som dumper verdiene til en fil.
Når dataene er lagret til fil ønsker jeg å fjerne de fra databasen. Kan jeg da slette rader fra tabellen DataSourceValues uten at det gir problemer med Switch King?
Jeg har noen devices som ikke skal tidsstyres eller ikke er i bruk og under device control mode har jeg fjernet haken for schedule og scenario. Enheter som ikke er i bruk for tiden har jeg satt til disabled.
Tenkte at jeg har nok av diskplass, men hvis alle historiske verdier blir liggende i RAM skjønner jeg hvorfor det går tregt.
Jeg så på databasen og når jeg kjører spørringen
Code: Select all
SELECT count(DataSourceValueID) FROM DataSourceValues WHERE DataSourceID=13
Jeg skal redusere antall avlesninger som lagres, men tenker også å lage et script som dumper verdiene til en fil.
Når dataene er lagret til fil ønsker jeg å fjerne de fra databasen. Kan jeg da slette rader fra tabellen DataSourceValues uten at det gir problemer med Switch King?
Jeg har noen devices som ikke skal tidsstyres eller ikke er i bruk og under device control mode har jeg fjernet haken for schedule og scenario. Enheter som ikke er i bruk for tiden har jeg satt til disabled.
-
- Administrator
Korrekt (men stoppa tjänsterna innan).datagutten wrote:Kan jeg da slette rader fra tabellen DataSourceValues uten at det gir problemer med Switch King?
Vi hoppas som sagt på förbättring i kommande version.
Martin | Switch King
-
- 2 stars
Nå har jeg gått gjennom alle datakilder og satt at brytere kun skal lagre en verdi, og alle sensorer til å kun lagre data en uke.
Dermed håper jeg at databasen blir vesentlig mindre etter 04:00.
Jeg har også laget et script som går hver natt og dumper dagens data til en csv fil.
Scriptet er Open Source og finnes her: https://github.com/datagutten/Switch-Ki ... dumper.php
Jeg skal også gi serveren 1 GB ekstra RAM.
Dermed håper jeg at databasen blir vesentlig mindre etter 04:00.
Jeg har også laget et script som går hver natt og dumper dagens data til en csv fil.
Scriptet er Open Source og finnes her: https://github.com/datagutten/Switch-Ki ... dumper.php
Jeg skal også gi serveren 1 GB ekstra RAM.