Tjena,
installerade switchking för några dagar sedan och manuellt fungerar det utmärkt att styra min enheter i hemmet. Däremot har jag problem med att få enheter att stängas av enligt det gruppschema jag har satt upp.
Om jag stänger av alla enheter manuellt och sedan väljer "All by schedule" (vid en tidpunkt då schemat säger att enheterna ska vara påslagna) så sätts enheterna igång. Har jag däremot enheterna manuellt inställda på off och därefter väljer "All be schedule" (vid en tidpunkt då schemat säger att enheterna ska vara avslagna) så sätts enheterna inte igång. Det betyder att samtliga enheter som är berörda av gruppschemat fortfarande har grön indikator i switchking (det har alltså inte men kommunikationen i sig att göra).
Bifogar tre skärmdumpar. Fråga gärna om ytterliggare info eller skärmdumpar krävs.
Min setup är: RPI (wheezy) + tellstick duo + telldusd + switchking server (körs mha mono i debian wheezy).
Tack på förhand.
Schema har ej effekt
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- 1 star
Schema har ej effekt
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- 1 star
Re: Schema har ej effekt
Tänkte bara komplettera med att skriva att det igår fungerade efter att jag för tredje gången tog bort gruppschemat och sedan skapade ett nytt. Gjorde ingenting annorlunda så jag har tyvärr inget givande att meddela.