Hej,
Jag provade att köra Switchking i både valig MS IE (8) och i iPad med varierat resultat. I IE så får jag upp listan men det händer inget om jag "trycker" på någon av dom. I iPad'en så visas också listan snyggt och om jag trycker på de enheter som visas högst upp, utan att scrolla, så funkar det. Men om jag scrollar ner så är det som om de enheter som finns högst upp, väljs. Har jag scrollat ner så väljs alltid någon annan enhet. Sedan har jag provat på min iTouch, och där funkar det helt OK. Något känt fenomen?
Bästa hälsningar och tack för ett fint program/Peder
iPad & Web problem
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- Administrator
Re: iPad & Web problem
Hej,
iPhone-lösningen fungerar för närvarande fullt ut endast med iPhone och iPod Touch. Vi har noterat att det inte riktigt fungerar som det ska med iPad när man scrollar (presentationen funkar fint, men när man går in på en enhet långt ned på listan för att tända/släcka så kommer man inte till rätt enhet). Ambitionen är att fixa till detta framöver men tills dess får du köra på med din iPod Touch.
När det gäller Internet Explorer så funkar det helt enkelt inte där (och det är inte designat för det heller). Det fungerar dock om man kör Firefox.
iPhone-lösningen fungerar för närvarande fullt ut endast med iPhone och iPod Touch. Vi har noterat att det inte riktigt fungerar som det ska med iPad när man scrollar (presentationen funkar fint, men när man går in på en enhet långt ned på listan för att tända/släcka så kommer man inte till rätt enhet). Ambitionen är att fixa till detta framöver men tills dess får du köra på med din iPod Touch.
När det gäller Internet Explorer så funkar det helt enkelt inte där (och det är inte designat för det heller). Det fungerar dock om man kör Firefox.
Tomas | Switch King
-
- 3 stars
Hejsan!
Jag hade också problem med att det inte gick att styra enheterna med iPad men med lite letande på internet så verkade som det var ett ganska lätt problem.
I min iPhone Extension mapp så har jag en fil som heter Default_SV.aspx.
Öppna denna med Anteckningar och leta efter denna rad:
var isiPhone = (userAgent.indexOf('iphone') != -1 || userAgent.indexOf('ipod') != -1) ? true : false;
Det jag gjorde var att jag bytte ut "ipod" mot "ipad" (eftersom jag inte använder någon iPod så behöver jag inte ha med det) och sedan funkade det som det ska.
Lycka till!
Jag hade också problem med att det inte gick att styra enheterna med iPad men med lite letande på internet så verkade som det var ett ganska lätt problem.
I min iPhone Extension mapp så har jag en fil som heter Default_SV.aspx.
Öppna denna med Anteckningar och leta efter denna rad:
var isiPhone = (userAgent.indexOf('iphone') != -1 || userAgent.indexOf('ipod') != -1) ? true : false;
Det jag gjorde var att jag bytte ut "ipod" mot "ipad" (eftersom jag inte använder någon iPod så behöver jag inte ha med det) och sedan funkade det som det ska.
Lycka till!
-
- Administrator
@anasazi - Tack för tipset! Jag har provat och det fungerar 
Om man kör full uppsättning Apple-produkter så kan ändra till följande för att stöda iPhone, iPod Touch och iPad:

Om man kör full uppsättning Apple-produkter så kan ändra till följande för att stöda iPhone, iPod Touch och iPad:
Code: Select all
var isiPhone = (userAgent.indexOf('iphone') != -1 || userAgent.indexOf('ipod') != -1 || userAgent.indexOf('ipad') != -1) ? true : false;
Tomas | Switch King
-
- 3 stars
Kul att det funkade!tomas wrote:@anasazi - Tack för tipset! Jag har provat och det fungerar
Code: Select all
var isiPhone = (userAgent.indexOf('iphone') != -1 || userAgent.indexOf('ipod') != -1 || userAgent.indexOf('ipad') != -1) ? true : false;